Gå til innhold

Uregelmessig mens og illeluktende underliv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt regel messing mens, men dem siste 3 gangene kan det går 7-12 dager over tiden. ( i hvertfall 1 år har  også underlivet mitt en sterk lukt ). Jeg er diagnosert med lavt stoffskifte ( vi holder på å finne den riktige dosen på Levaxin ). Jeg har også svært jernmangel ( har begynt nå på  Feromax ). Jeg er mye trøtt men dette kommer nok fra jernmangel vil jeg påstå. 

 

Jeg har ingen mellomblødninger og ingen smerter. Jeg er 24,5 år og ikke aktiv i sex livet. 

 

Bør jeg beskymre meg for kreft i livmoren ? 

 

Hilsen en svært redd jente

Anonymkode: 0aac5...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt regel messing mens, men dem siste 3 gangene kan det går 7-12 dager over tiden. ( i hvertfall 1 år har  også underlivet mitt en sterk lukt ). Jeg er diagnosert med lavt stoffskifte ( vi holder på å finne den riktige dosen på Levaxin ). Jeg har også svært jernmangel ( har begynt nå på  Feromax ). Jeg er mye trøtt men dette kommer nok fra jernmangel vil jeg påstå. 

 

Jeg har ingen mellomblødninger og ingen smerter. Jeg er 24,5 år og ikke aktiv i sex livet. 

 

Bør jeg beskymre meg for kreft i livmoren ? 

 

Hilsen en svært redd jente

Anonymkode: 0aac5...ba4

Foresten, jeg har hatt Mageknip

Anonymkode: 0aac5...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Kreft i livmoren er iallfall det siste du bør tenke på. Dels er det noe som opptrer hos kvinner i høy alder, dels vil det gi tettere blødninger. Så glem det (og andre former for underlivskreft) !

Menstruasjoner som kommer sjeldnere enn med 35 dagers mellomrom (regnet fra første til første blødningsdag) skyldes oftest hormonforstyrrelser med sjeldne eller fravær av eggløsning. En av de vanligste årsaker til dette er –i din alder- PCOS (Poly Cystisk Ovarie Syndrom). Har du gått opp i vekt? Det kan utløse tilstanden.

‘Sterk lukt’ kan være så mye. Den normale utflod har en syrlig lukt. Ved tilstanden bakteriell vaginose (BV) er det lukt av råtten fisk eller reke. BV forekommer spesielt hos de seksuelt aktive. Hvordan er din lukt?

Vennlig hilsen Mette

PS Mageknip kommer oftest fra tarmene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...