Gå til innhold

Esmya erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid etter endt Esmyakur er det vanlig og få tilbake mensen? Står inntil 4 uker på pakningsvedlegget men hva når det har gått over 5 uker?

Anonymkode: 41968...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke har fått menstruasjon innen to måneder, bør du snakke med din lege (gynekolog !) Da kan det bli aktuelt å ta hormonprøver. Du opplyser ikke om din alder.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 år og gikk på Esmya i forkant av at jeg skulle fjerne muskelknuter i livmor. Har hatt regelmessig menstruasjon før jeg begynte på Esmya! 

Anonymkode: 41968...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Du ble operert for 5 uker siden og fikk fjernet muskelknuter? Hvor mange var det og hvor store?

Det er ikke uvanlig at menstruasjonen blir forsinket etter en operasjon.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fjernet 1 som var ca 2cm. Så da trenger jeg ikke uroe meg for at mensen ikke har kommet enda? Takk for svar!

Anonymkode: 41968...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Har du ikke fått menstruasjon etter tre måneder, bør du søke lege. Prøver du å bli gravid nå?

 

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jo, det går an å bli gravid før menstruasjonen er tilbake. Eggløsningen kommer før blødning, og blir du gravid etter første eggløsning, så kommer det ikke menstruasjon. Kanskje du skal ta en graviditetstest, om du ikke har fått menstruasjon?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg fikk trisekvens og har nå gått på det i 3 mnd. Har bare hatt 2 bittesmå blødninger på de røde pillene. Er syklusen i rute igjen da eller bør jeg kontakte legen? SIst jeg var hos legen hadde de svært lite kunnskap om dette.

Endret av Zorro1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk trisekvens og har nå gått på det i 3 mnd. Har bare hatt 2 bittesmå blødninger på de røde pillene. Er syklusen i rute igjen da eller bør jeg kontakte legen? SIst jeg var hos legen hadde de svært lite kunnskap om dette.

Anonymkode: 41968...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Hvor satt den muskelknute som ble fjernet? var den inne i livmoren og ble fjernet ved kikkhullsoperasjon?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...