Gå til innhold

Sterke blødninger med smerter og spiral


Cecilie84

Anbefalte innlegg

Hei

jeg satte inn hormonspiralen Mirena for snart 8 mnd siden. Jeg har helt fra starten hatt blødninger som er langvarige, eks 2-4 uker småblødninger og 1-2 uker blødningsfri periode før ny blødning igjen. Jeg har hatt celleforandringer og HPV 18 og jeg tok vevsprøver for snart 2 mnd siden i tillegg til vanncyste. Vevsprøvene kom tilbake negative. For 2 uker siden fikk jeg ekstremt vondt i underlivet og nederste del av magen og var meget trykkøm. Ringte legevakt hvor de antok at det var vanncysten som hadde økt. Trengte ikke å inn på sjekk og symptomene avtok etter 2 dager. Jeg har nå den siste uken hatt store blødninger med endel slimete og koaguleret blod, og smerter i underlivet med stikk ut mot høyre side og ned i høyre lyske. Jeg vet ikke helt hva jeg skal foreta meg nå, ei heller om det er noe poeng i å kontakte lege eller gynekologen da jeg føler ikke jeg blir tatt seriøst på mine symptomer. Det føles som om noe er galt, men vet ikke hva. 

Jeg har hatt blødningsforstyrrelser i nærmere 4 år, med langvarig menstruasjon. Men etter spiralen ble det mindre blødningsmengde men varigheten ble lenger. Og dette er første gang etter spiralen ble satt inn at jeg har så stor blødning. Følt meg slapp og trøtt hele uken og har hatt en mye diaré. 

Hva bør jeg gjøre? 

Cecilie 33 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har ulike symptomer, la oss ta dem hver for seg.

  • Celleforandringene og HPV har ingen relasjon til smerter og blødning.

  • Du har hatt en hormonspiral, Mirena, i 8 måneder. Den kan forklare de uregelmessige blødninger, men den gir ikke smerter, med mindre du har en underlivsbetennelse med feber, og det har vel ikke vært tilfelle?

  • Du har nå i en uke hatt smerter og store blødninger. Er graviditet utelukket? I verste fall kan det være graviditet utenfor livmor, men da er det sjelden så stor blødning.

Jeg synes at du bør snakke med den legen (gynekolog) som påviste vanncysten for å få den sjekket. Vanligvis gir slike cyster ikke smerter, men de kan sprekke eller tvinne seg rundt.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...