Gjest Bekymret Skrevet 4. februar 2002 Skrevet 4. februar 2002 Jeg arbeider som lege i 5-års stilling. Etter siste permisjon søkte jeg om redusert arbeidstid i min 100%stilling før jeg skal tilbake til 100% stilling fra 1.april igjen. Jeg begynte i jobb igjen 1.oktober.Dvs at jeg nå arbeider i 70% stilling frem til 1.april, men har 100% av pålagte vakter, som delvis kan tas ut i avspasering (som er det vanlige ved min arbeidsplass). Jeg ble uventet gravid og har termin i beg. av juni. Nå lurer jeg på om det er riktig at utregning av mine fødselspenger kan bli på grunnlag av de siste 4 ukene jeg er i arbeid slik beregningsgrunnlaget blir full lønn. Er det i så fall viktig at jeg ikke blir delvis sykmeldt før 1.april når jeg skal opp i full stilling?? Burde jeg be om å gå opp i full stilling umiddelbart eller fra 1.mars- ville det bedre mine muligheter mht beregningsgrunnlag? Jeg spør fordi min mann kommer til å gå¨ned i lønn fra samme tid som jeg går tilbake i full stilling (pga ny jobb) og da ser det økonomisk dårligere ut for oss pga svangerskapet hvis jeg ikke får mer enn jeg har i dag. Bør vel ellers nevne at min arbeidsgiver betaler "lønn"/permisjonspenger utover trygdekontorets satser, slik at jeg ved forrige svangerskapspermisjon fikk full lønn i permisjonstiden (og ikke beregnet etter trygdekontorets satser). Selv valgte jeg 80%. Hadde også en periode ulønnet permisjon etter den lønnede. Takknemlig for svar! (leste den generelle informasjonen fra trygdekontoret, men er likevel usikker på mitt tilfelle.....) 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 5. februar 2002 Skrevet 5. februar 2002 så lenge redusert stilling er en midlertidig affære og det er mer enn 25% differanse fra aktuell inntekt og inntekt siste 3 år skal inntekt siste 3 år brukes hvis ikke det er grunn for å bruke skjønn (ved skjønn skal resultatet bli full lønn). Se http://trygdehjelpen.no/fodsel (beregning). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.