Gå til innhold

Kraftig allergi hos gutt 4 mnd

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 4 mnd har fått påvist kraftig eggallergi. Det ble også testet på fisk og melk, men der slo det ikke ut. Siden sønnen min fullammes har jeg holdt meg unna alt som har egg i seg, vi har kastet ut alle eggeprodukter hjemme. Jeg har også holdt meg unna melkeprodukter i 2 dager nå, og før det spiste jeg knapt nok melkeprodukter. Men i dag slo det ut kraftig allergiutslett, det sterkeste hittil. Og jeg skjønner rett og slett ikke hva det kan være, for jeg har ikke spist noe unormalt. Jeg er imidlertid veldig glad i brus og gummigodterier. Kan sønnen min være allergisk overfor dette? Og hva kan jeg gjøre for å få en skikkelig utredning av allergien? Vi har vært til barnelege, tok prikktest, men det var også det hele. Legen så ikke engang på sønnen min ! Nå er jeg bekymret for sønnen min, jeg er livredd for at han skal få ellergisjokk siden jeg ikke vet hva jeg skal holde meg unna. Har dere noen gode forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42562-kraftig-allergi-hos-gutt-4-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Heffalomp

Så lenge sønnen din fullammes behøver du ikke være redd for allergisjokk. Det at han får allergisk utslett (elveblest) kan være at han er kommet borti spormengder av egg f.eks. Du bør holde deg borte fra nøtter og peanøtter også - det er noe barn kan reagere på via brystmelken.

Brus og gummigodt skal det mye til at han får reaksjon av (så lenge det er du som spiser det) og allergifremkallende er det ikke. Men man kan godt få allergiliknende utslett av ting man ikke er direkte allergisk mot.

Barneleger er de som er mest nærliggende til å utrede allergier hos små barn så du burde holde kontakten med barnelegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...