Gjest Tusjen Skrevet 6. februar 2002 Skrevet 6. februar 2002 Jeg var på trygdekontoret her en dag, men fikk ikke skikkelig svar på et spm., så nå spør jeg deg: Jeg er gravid og skal føde i slutten av juli. Jeg er også inne i et yrkesretta attføringsopplegg og har derfor bare rett til engangsstønaden på 32 000,-. Slik jeg forstår det kan mannen min få permisjon med lønn i stedet for meg, så sant jeg går ut i jobb (attføring eller vanlig) igjen. Jeg forstår det også slik at han vil få 100% av sin lønn dersom jeg er i minst 75 (70?) % jobb Spørsmålet mitt er: Gjelder dette uansett om det er "vanlig" jobb eller attføringsjobb jeg går ut i? Jeg trodde det var likestilt. Trygdekontoret her visste ikke. . 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 6. februar 2002 Skrevet 6. februar 2002 Det står ikke noe i regelverket om at det ikke kan være en attføringsjobb. Hvis du "går ut i arbeid" og har en arbeidstid tilsvarende minst 75% og derfor ikke kan ta deg av barnet blir det ikke "dobbeltomsorg". Les mer her: http://www.odin.dep.no/bfd/norsk/publ/otprp/004001-050004/index-inn001-b-n-a.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.