Gå til innhold

Ung og venter barn.


Gjest Piaa

Anbefalte innlegg

Hei!

Er seks uker gravid og ønsker å undersøke de økonomiske rettighetene jeg har.

Er sammen med barnefaren og vi flytter sammen en god stund før beibin kommer. Jeg er forresten 18, han 19.

Jeg går på videregående skole, og har tenkt til å fortsette med det etter ett år med permisjon.

Han blir lærling til høsten og vil da tjene ca fire tusen i måneden.

Vi jobber deltid begge to, jeg tjener ca fire tusen/mnd, og han ca to tusen/mnd.

Vi får en sokkelleilighet i huset til mine foreldre, men skal klare oss uten pengestøtte fra dem.

Hvor mye penger har jeg da ca krav på? Fint om du kan oppgi summer, om det så er bare ca.

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan ha rett på fødselspenger med kr 4 000 pr mnd (100%), skattepliktig, men det vil sannsynligvis lønne seg for deg å få engangstønaden på kr 32138 skattefritt, også fordi du kanskje har rett på fødselsstipend fra lånekassen. Se http://www.lanekassen.no

I tillegg får du barnetrygd på kr 976 pr mnd (skattefritt) fra og med måneden etter at barnet blir født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...