Gå til innhold

Erfaringer med Orfiril?


Gjest Håpeful

Anbefalte innlegg

Gjest Håpeful

Hei. Noen med erfaringer med Orfiril brukt mot Bipolar lidelse og mye angst? Har gått gjennom hele bøtteballetten av psykiatrimedisiner. Ssri kan jeg ikke gå på pga flere manier, antipsykotisk av div slag har ingen effekt, lithium har lite effekt. Har dog veldig god effekt av Lamictal, men det er ikke nok, og jeg svinger fortsatt mye og har til tider ekstrem angst. Går på en liten dose Wellbutrin i tillegg til Lamictal + lithium, noe som hjelper litt på angsten. 

 

Det er snakk om å kutte ut lithium og Wellbutrin, og prøve Orfiril + Lamictal isteden, noen med erfaringer av div slag, bivirkninger, virkning osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Håpeful skrev:

Hei. Noen med erfaringer med Orfiril brukt mot Bipolar lidelse og mye angst? Har gått gjennom hele bøtteballetten av psykiatrimedisiner. Ssri kan jeg ikke gå på pga flere manier, antipsykotisk av div slag har ingen effekt, lithium har lite effekt. Har dog veldig god effekt av Lamictal, men det er ikke nok, og jeg svinger fortsatt mye og har til tider ekstrem angst. Går på en liten dose Wellbutrin i tillegg til Lamictal + lithium, noe som hjelper litt på angsten. 

 

Det er snakk om å kutte ut lithium og Wellbutrin, og prøve Orfiril + Lamictal isteden, noen med erfaringer av div slag, bivirkninger, virkning osv?

Har du fått kognitiv terapi og/eller psykoedukasjon? Det bør være en del av angstbehandlingen.

Jeg er tilhenger av medisiner, men det løser ikke alt for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpeful
14 minutter siden, Janus30 skrev:

Har du fått kognitiv terapi og/eller psykoedukasjon? Det bør være en del av angstbehandlingen.

Jeg er tilhenger av medisiner, men det løser ikke alt for alle. 

 litt, men problemet i første omgang er svingningene som kommer uprovosert uten noen spesielle triggere. Angstnivået varierer i svært stor grad mellom fasene, og da er det vanskelig å behandle med samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Håpeful skrev:

 litt, men problemet i første omgang er svingningene som kommer uprovosert uten noen spesielle triggere. Angstnivået varierer i svært stor grad mellom fasene, og da er det vanskelig å behandle med samtaler.

Jeg skjønner. Hjørnesteinen i behandlingen av bipolar lidelse er medisiner, men mange profitterer også på menneskelig kontakt med en kompetent behandler. Jeg savner dette selv, og tror det kunne hjulpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
1 time siden, Håpeful skrev:

Hva med virkning mot de psykiske plagene?

Det vet jeg ikke, satt dypt i manisk psykose og brukte masse andre medisiner og , og hukommelsestap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...