Gå til innhold
AnonymBruker

Er det fritt sykehusvalg i psykiatrien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på om det er fritt sykehusvalg i psykiatrien? Jeg kunne gjerne tenkt meg medikamentfri behandling, men i helseregionen jeg tilhører ekskluderes psykoselidelser fra tilbudet om medikamentfri behandling. Jeg ser at i andre helseregioner blir man prioritert dersom man har en psykoselidelse. Er det noe mulighet for at jeg kan søkes inn til medikamentfri behandling ved DPS eller psykiatrisk sykehus i en annen helseregion?

Anonymkode: 409dc...e68

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er fritt sykehusvalg i psykiatrien? Jeg kunne gjerne tenkt meg medikamentfri behandling, men i helseregionen jeg tilhører ekskluderes psykoselidelser fra tilbudet om medikamentfri behandling. Jeg ser at i andre helseregioner blir man prioritert dersom man har en psykoselidelse. Er det noe mulighet for at jeg kan søkes inn til medikamentfri behandling ved DPS eller psykiatrisk sykehus i en annen helseregion?

Anonymkode: 409dc...e68

Ja det er det muligheter for, bare få legen til å søke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maggie55

Folk flest er ofte ikke interessert i dette fordi forventede behandlingstider er så like har jeg inntrykk av. Reisekostnader og sånne ting virker også begrensende kanskje. Men det kan ikke våre lett å lage gode system da folk feiler jo så forskjellig og har så forskjellige interesser tror jeg.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her