Gå til innhold

I dag har jeg vært flink! :)


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

Jeg sliter for tida med sosialangst, og i går var det veldig ille. Fikk vel noe a la panikkangst i tilleg, tror jeg. Turde ikke å gå utenfor døra i går (heller ikke i forgårs eller dagen før der). 

Så i dag spurte ei venninne meg om jeg kunne kjøre henne til byen. Fikk jo litt panikk ved tanken, men sa ja. 

Så kjørte jeg henne da, og da vi var i byen spurte hun om vi skulle ta en kaffe på kafé. Trodde jeg skulle dø innvendig, men sa ja til det også. Og når jeg fikk sittet der en stund blant alle de andre kafêgjestene og  la merke til at de ikke kikket noe spesielt på meg, begynte jeg å slappe mer av. 

Så det endte altså med noe positivt. Jeg har altså vært flink i dag. Applaus og heiarop mottaes med takk! ;) (tulla)

Endret av anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gondor skrev:

Gratulerer med vel utført dyst! Hurra for deg! Nå har du bevist for deg selv at du klarer! Heia, heia!:D

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rådvilla skrev:

Jeg sliter for tida med sosialangst, og i går var det veldig ille. Fikk vel noe a la panikkangst i tilleg, tror jeg. Turde ikke å gå utenfor døra i går (heller ikke i forgårs eller dagen før der). 

Så i dag spurte ei venninne meg om jeg kunne kjøre henne til byen. Fikk jo litt panikk ved tanken, men sa ja. 

Så kjørte jeg henne da, og da vi var i byen spurte hun om vi skulle ta en kaffe på kafé. Trodde jeg skulle dø innvendig, men sa ja til det også. Og når jeg fikk sittet der en stund blant alle de andre kafêgjestene og  la merke til at de ikke kikket noe spesielt på meg, begynte jeg å slappe mer av. 

Så det endte altså med noe positivt. Jeg har altså vært flink i dag. Applaus og heiarop mottaes med takk! ;) (tulla)

Kjempebra! Det er tøft å utfordre seg slik, men du klarte deg utmerket godt jo! :) Topp! Tenker det var en aldri så liten selvtillitsboost! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Lillemus skrev:

Kjempebra! Det er tøft å utfordre seg slik, men du klarte deg utmerket godt jo! :) Topp! Tenker det var en aldri så liten selvtillitsboost! :D 

Tusen takk! :) Joda, merket at selvtilliten fikk seg en boost! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er!!!! Det er akkurat slik du blir bedre,ved å utfordre anstendig.vær kjempestolt av deg selv for dette har du bevist at du klarer videre!!!masse lykke til fra meg

Anonymkode: 2ac5c...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gårsdagens episode av "På liv og død " tok de opp angst /sosial angst . Hovedbudskapet var at angst skulle behandles med eksponering, og en av pasientene som var med i programmet måtte gå i en kiosk å handle med et betalingskort uten å ha koden til kortet.Poenget med det var at kortet selvfølgelig da ble avvist og pasienten fikk lære det å tabbe seg ut og bli lagt merke til ikke er så farlig. Det klarte hun også helt fint og var fornøyd med øvelsen.

Legen / psykologen på dette innslaget så at ingen som hadde angst eller sosial angst, hadde begynt med angst ,de hadde begynt med engstelse.Og at foreldre med engstelig barn ofte beskyttet barna mot det de var engstelig imot. Dette er feil, det eneste som hjelper mot engstelse er er eksponering. 

Tror innslaget var fra Trondheim. 

Anonymkode: b3de0...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, anbr42 skrev:

Jeg sliter for tida med sosialangst, og i går var det veldig ille. Fikk vel noe a la panikkangst i tilleg, tror jeg. Turde ikke å gå utenfor døra i går (heller ikke i forgårs eller dagen før der). 

Så i dag spurte ei venninne meg om jeg kunne kjøre henne til byen. Fikk jo litt panikk ved tanken, men sa ja. 

Så kjørte jeg henne da, og da vi var i byen spurte hun om vi skulle ta en kaffe på kafé. Trodde jeg skulle dø innvendig, men sa ja til det også. Og når jeg fikk sittet der en stund blant alle de andre kafêgjestene og  la merke til at de ikke kikket noe spesielt på meg, begynte jeg å slappe mer av. 

Så det endte altså med noe positivt. Jeg har altså vært flink i dag. Applaus og heiarop mottaes med takk! ;) (tulla)

Kjempeflink!. Det gjelder å bare komme seg ut av det med å forsøke å være sosial. Jeg har litt sosialangst jeg også, på sett og vis. Og vet godt hvordan det er. Du er flink! :) 

Jeg var i et selskap i går, så da synes jeg at jeg var flink. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mina1 skrev:

Kjempeflink!. Det gjelder å bare komme seg ut av det med å forsøke å være sosial. Jeg har litt sosialangst jeg også, på sett og vis. Og vet godt hvordan det er. Du er flink! :) 

Jeg var i et selskap i går, så da synes jeg at jeg var flink. 

Kjempeflott at du greide å gå i selskapet i går! 👍 Du var/er kjempeflink! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, anbr42 skrev:

Kjempeflott at du greide å gå i selskapet i går! 👍 Du var/er kjempeflink! :)

Jeg er fornøyd og noterer meg det hver gang jeg klarer det som jeg bør forsøke å klare, :) . Det gir meg en god følelse av å mestre det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...