AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 Skrevet 13. januar 2018 Jeg skjønner at den blir redusert dersom man er innalagt i flere måneder liksom, men hva om det er under 1 måned man er innlagt, mister man trygda si eller blir den redusert da? Og noen som vet om dpsene er plikta til å gi beskjed til nav når trygda folk blir innlagt? Anonymkode: ee21e...d73 0 Siter
gråstein Skrevet 13. januar 2018 Skrevet 13. januar 2018 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at den blir redusert dersom man er innalagt i flere måneder liksom, men hva om det er under 1 måned man er innlagt, mister man trygda si eller blir den redusert da? Reduksjon fra femte måned. https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/uføretrygd-ved-opphold-på-behandlingsinstitusjon-eller-i-fengsel Dersom du innen tre måneder etter en utskriving blir innlagt på nytt i institusjon, skal uføretrygden reduseres fra og med måneden etter at det nye oppholdet tar til. Sitat Og noen som vet om dpsene er plikta til å gi beskjed til nav når trygda folk blir innlagt? Anonymkode: ee21e...d73 Du er vel pliktig til å gi beskjed selv? * Av en eller annen grunn skal ikke ytelsen reduseres ved opphold i somatiske sykehusavdelinger. Det er vel forskjellsbehandeling? Endret 13. januar 2018 av gråstein men men 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, gråstein skrev: Reduksjon fra femte måned. https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/uføretrygd-ved-opphold-på-behandlingsinstitusjon-eller-i-fengsel Dersom du innen tre måneder etter en utskriving blir innlagt på nytt i institusjon, skal uføretrygden reduseres fra og med måneden etter at det nye oppholdet tar til. Du er vel pliktig til å gi beskjed selv? * Av en eller annen grunn skal ikke ytelsen reduseres ved opphold i somatiske sykehusavdelinger. Det er vel forskjellsbehandeling? Åh? Det viste jeg ikke.. *sjekke ut* Anonymkode: ee21e...d73 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 Skrevet 13. januar 2018 Så om man er en psykiatrisk pasient så har man ikke faste utgifter hver mnd??? Anonymkode: f9507...742 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.