Gå til innhold

hva skal jeg gjøre?


miele

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år.

Jeg har gått to år på allmennefag, og skulle tatt det tredje og siste året i fjor. Av ulike grunner ble det ikke noe av.

Siden våren 2001 har jeg derfor vert uten stipend, eller annen fast inntekt (bortsett fra sommerjobb).

Nå er jeg gravid, og lurer på hva støtte jeg har rett på etter fødsel og før fødsel.

Barnet vil bli født i august. Vil jeg kunne påbegynne studiene jeg er underveis med (opphold på to år), og dermed komme under lånekassens støtteordning?

Barnets far, som jeg er samboer med, studerer ved universitet. Vil han kunne få støtte fra lånekassen dersom ikke jeg får det og samtidig studere videre?

Dersom ja, vil han få det selv om jeg er hjemme med barnet det første året?

Håper ikke dette ble for innviklet....

På forhånd tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...