Gå til innhold

fødselspermisjon


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei

Jeg er i full jobb men har en liten ekstra jobb ved siden av og tjener noen 1000 på den i mnd, jeg lurer på om de ekstra pengene jeg tjener hver mnd blir lagt til grunn når jeg søker om fødselspenger?

Hvordan regner de det ut? hvor langt tilbake legger de til grunn når de regner ut

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Ja, den skal medregnes. Hvordan fødselspengegrunnlaget regnes ut kommer an på hvilken situasjon du er i og har vert i.

Se http://trygdehjelpen.no/fodsel/

Jeg er gift og har vært i fast jobb de siste 3 årene, og nå tjener jeg ca. 320000 i året bedere enn fåregående år, kan man velge om man kan ta det siste året i betraktning?

Hvor mye vil jeg da få..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Jeg er gift og har vært i fast jobb de siste 3 årene, og nå tjener jeg ca. 320000 i året bedere enn fåregående år, kan man velge om man kan ta det siste året i betraktning?

Hvor mye vil jeg da få..?

Fødselspengegrunnlaget regnes av max 6G, og 1G er 51360. Skal du ha dekket hele lønna under permisjonen betyr det at arbeidsgiver må betale deg lønn uten at de får refusjon fra trygdekontoret. Noen arbeidsgivere gjør det, men de er ikke forpliktet hvis ikke det fremgår av tariffavtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...