Gå til innhold

støt ved berøring rundt operasjons sår

Anbefalte innlegg

Jeg ble operert for en ganglion øverst på fotryggen om mandagen.

De foretok et snitt på 4-5 cm.

Dagen etter mistet jeg føligheten på lilletoa og toa ved siden av og delvis den neste toa og huden mot såret.

Jeg oppsøkte kirurgen som opererte meg.

Han sa at det kunne vedvare, eller hele seg om ca 3 mnd.

Så lenge jeg hadde føligheten i orden under foten trenger de ikke å gjøre noe..

Såret er ikke hovent eller betent.

Han undersøkte såret og kløp foriktig på såret og rundt.

Rett ovenfor såret trykte han lett og jeg fikk et skikkelig støt som ilte fra stedet han trykte og ned i de "bedøvede tærne".

Det gjorde vanvittig vondt.

Han sa det var en nervestump..

Jeg ville ikke at han skulle ta på foten min mer...

Men etter denne undersøkelsen får jeg slike støt bare jeg kiler forsiktig på huden over såret eller beveger foten til siden og strekker på benet.

Trykker jeg litt får jeg skikkelig støt.

Dette er vondt og plagsomt, og det kom etter han undersøkte foten..

Gjorde han noe galt??

Bør jeg kontakte legen, hva kan det være...

Er det vanlig at en mister føligheten i tærne og huden på fotryggen etter et slikt inngrep (kan stikke meg med nål uten at jeg kjenner noe..)

På kirurgen virket det som om dette var bare noe jeg måtte leve med. uten følighet..

Hadde jeg visst dette på forhånd så hadde jeg ikke brydd meg ved å operere denne ganglionen bort...

Hadde den i ca 5 år....

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære Emely,

Det du beskriver vet jeg svært lite om, bortsett fra at slike konsekvenser kan forekomme etter lokal kirurgi, men det faller langt utenfor min faglig kompetanse. Jeg anbefaler at du kontakter en nevrolog som kan vurdere situasjonen og om det er mulig å gjøre noe med det. Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...