Gå til innhold

Lege, kan du hjelpe?


Gjest bompy

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 24 som av mange blir omtalt som blid, ressurssterk og utadvent jente. Og det er jeg nok også, men bare utenpå...Prøver å gjøre alle til lags, ha pågangsmot i skolesammenhenger, og er der for alle på en gang! Jeg er bare så altfor pliktoppfyllende hele tiden. Jeg vet det selv, men prøver å være slik jeg tror andre forventer jeg skal være. Dette blir vannvittig slitsomt.

På fritiden har jeg det så travelt, at jeg ikke rekker å gjøre noe sammen med vennene mine. Jeg må jo selvfølgelig handle inn mat til den ensomme festen, spise, spy, og sove. Når jeg våkner må jeg jo gå en rask tur. Etter turen er det på tide med litt...eller mye mat igjen....spiser, spyr, og så var det plutselig kvelden...

Vekkerklokken kimer, og øynene er fortsatt hovne etter gårsdagens harde medfart- " Javisst er jeg trøtt! Det er derfor jeg har store poser under øynene"...

Jeg er så sliten av dette spillet, og dette levesettet, men jeg greier ikke å snu. Går regelmessig til behandling for dette, men føler at det går i stå, og at jeg hele tiden pynter på alt- slik at hun ikke skal skjønne hvor gal jeg er! For det er jo det jeg føler meg!!! I teorien så vet jeg så ufattelig mye om dette, men når det kommer til praksisen svikter kunnskapen. Hvor lenge tror du at det vil gå før en kommer seg ut av dette helvetet? Er det gode muligheter for i det hele tatt å komme ut av det? Av og til, ja ganske ofte, har jeg mest lyst bort fra dette livet...finner jo ikke veien ut fra helvetet...Kan du hjelpe meg, vær så snill?Eller ihvertfall komme med noen gode råd?

Vennlig hilsen Bompy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei bompy=)

Kjente meg så jævelig godt igjen i det du skrev. Det er akkurat sånn jeg holder på også. Det er et slit å få dagene til å gå opp - klarer ikke si nei til noen ting, tar på meg altfor mye - selv om jeg vet at jeg ikke burde.

For å rekke alt - les da; de ensome "festene" og date`ene med doskåla - må jeg bruke natta til hjelp. Enden på visa er at jeg heller ikke har noe særlig tid til å sove.

Jeg kan gå hele dagen i 270 for å få gjort alt jeg skal, og folk ser på meg som en person som rekker og får til alt- men når kvelden kommer og jeg kan låse døra mi, og trekke for gardinene, da betaler jeg prisen for dagens aktivitet.

Blir gal av å gå sånn.

Men nå er vi ihvertfall 2=)

*stor oppmuntringsklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære bompy ! Behandling for spiseforstyrrelser nytter. Den nyttigste behandlingsformen er samtaler- som kan finne sted i mange former; individ, gruppe eller med familien. Mange får hjelp til å få det bedre, men å bruke ordet frisk fra en spisefortyrrelse er vanskelig, da det er så mange forskjellige stadier på veien til bedring. Å kjempe seg gjennom en spisefortyrrelse kan ta svært lang tid, flere år, men de fleste har da vært gjennom en modning, man blir et rikere menneske enn den som ble syk. Jeg vil anbefale deg å søke faglig hjelp, få hjelp til å sortere tanker og følelser, slik at konflikter og problemer etterhvert kan løses uten sult/overspising/renselse. Lykke til med å søke hjelp videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...