Gå til innhold

Yrkesskade-tannbeh.


klaravis

Anbefalte innlegg

hei!!

I -88 ( da var jeg 10 år )ødela jeg en fortann i en gymtime på skolen. Tannen måtte rotfylles og det ble satt krone på den. Skaden ble godkjent som yrkesskade, med de følger at jeg skulle få dekket all fremtidig behandling i forhold til denne skaden. Alt har vært greitt helt frem til i høst. Da begynte jeg å få vondt, og det ble funnet ut vha. rtg. at det var betennelse i rotspissen. Løsningen ble rotspissamputasjon hos oralkirurg. Ifølge brevet jeg har fra trygdekontoret fra -88, må all behandling som er aktuell å gjøre skrives søknad med prisoverslag fra behandlende tannlege, før behandling kan iverksettes. I høst snakka jeg med trygdekontoret pr. telefon, og fikk muntlig tillatelse til å gjennomføre behandling. Og pengene har jeg fått dekket i ettertid.

Nå viser det seg dessverre at den første operasjonen som ble gjort, ikke har vært vellykket. Og jeg må til pers igjen om noen uker. Da jeg var i kontakt med spesialisten for en ukes tid siden, sa jeg til han at han måtte sende inn prisoverslag til trygdekontoret. Men det ville han ikke, med den begrunnelse at det gikk greitt uten sist gang+at det var så vanskelig å si hva prisen kom til å bli på operative inngrep.....

Så idag har jeg ringt til trygdekontoret for å høre med dem.... De mener at egentlig så bør det foreligge et prisoverslag først, men sannsynligheten for at jeg får dekket behandlingen uten først å levere prisoverslag, var visst likevel stor. Men de mente at det burde ikke være et problem for spesialisten å skrive et prisoverslag. Da kunne de også ha avtalt direkte betaling mellom trygdekontoret og spesialisten. Sist gang gikk dette nemlig først mellom meg og spesialisten, og så fikk jeg det dekka av trygdekontoret i ettertid ( dette pga. det kun var 5-6 dagers betalingtid på regningen ).

Så nå lurer jeg på om det er "trygt" av meg å gjennomføre denne behandlingen uten at det foreligger prisoverslag på forhånd? Jeg vil jo ikke sitte med skjegget i postkassen i ettertid og ikke få dekket utgiftene mine pga. at jeg ikke har fulgt trydeetatens regler. Hva mener du???? Sålenge jeg ikke får spesialisten til å forstå dette, kommer jeg jo ikke så langt, da det er også er plent umulig for henvisende tannlege til å gjøre dette, da han ikke er spesialist og heller ikke kan vite hva som må gjøres og hva dette vil koste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Jeg anbefaler på det sterkeste å få ham til å sende et prisoverslag. du _kan_ ellers risikere at trygdekontoret ikke er villig til å dekke hele summen hvis de mener han tar for mye i forhold til det som er "normalt" for en slik behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...