Gå til innhold

kjæresten så masse uforklarlig syk.hiv?

Anbefalte innlegg

han har vært forkjøla og halssyk i et halvt år.

nå hadde nettopp bebien vår streptokokker, og han har nå fått det. nedsatt immunforsvar delux! han får alt. jeg tenker bare på at han har fått hiv.

jeg så han hadde fått no, akkurat som kuldeflekker,røde, tørre på rompa, de har nå gått vekk, men er ikke disse typiske tegn?

Som sagt har han vært masse syk. den ene forkjølelsen og influensa sykdommen tar den andre, med feber( men ikke alltid feber)

han har sagt han har vondt "bak øynene" når han ser oppover og ned.

han har alltid hatt tørr hodebunn og en eller annen form for eksem, men det er jo også et tegn er det ikke?

han er bare så utrolig mye syk og får alt av sykdommer!

bebien vår er ett år. jeg bare skjønner ikke hvordan han har fått evt. hiv! jeg var jo negativ når jeg ble testa for det i forb med graviditeten.(for 20mnd siden) kan jeg ha blitt gravid med han, men fortsatt være frisk og han ha hatt hiv? han har ikke kunnet liksom blitt smittet på disse 20 mndene på en måte. utro? nei tror ikke det.

tror du det kan være hiv?

idag , i tillegg til streptokokker i halsen hadde han et rødt øye! han har ikke matlyst. og føler seg i dårlig form. går til kiropraktiker med en skulder han sliter med. det har kommet den siste måneden.

finnes det andre sykdommer som gir nedsatt immunforsvar?

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Det kan være mange grunner til at en får mange infeksjoner, uten at det er nødvendig å tenke på de værste alternativer. Men når det er sagt skal jeg ikke avskrive noen muligheter. Hva som er årsaken har jeg ingen muligheter til å diagnostisere via nettet. Det må du få en lege til å undersøke, gjerne understøttet med de nødvendige laboratorieundersøkelser. Når det gjelder HIV er situasjonen slik at hvis du ikke tilhører noen av de typiske risikågrupper, eller har en livsførsel som gjør at du er utsatt for HIV smitte, er sjansen for å bli smittet her i landet ganske mikroskopisk. Jeg vil anbefale, som sagt, at dere oppsøker en lege som kan spørre de riktige spørsmål og ta og sende de riktige prøver for å stille diagnosen. Vennlig hilsen

• 3 uker senere...

Det kan være mange grunner til at en får mange infeksjoner, uten at det er nødvendig å tenke på de værste alternativer. Men når det er sagt skal jeg ikke avskrive noen muligheter. Hva som er årsaken har jeg ingen muligheter til å diagnostisere via nettet. Det må du få en lege til å undersøke, gjerne understøttet med de nødvendige laboratorieundersøkelser. Når det gjelder HIV er situasjonen slik at hvis du ikke tilhører noen av de typiske risikågrupper, eller har en livsførsel som gjør at du er utsatt for HIV smitte, er sjansen for å bli smittet her i landet ganske mikroskopisk. Jeg vil anbefale, som sagt, at dere oppsøker en lege som kan spørre de riktige spørsmål og ta og sende de riktige prøver for å stille diagnosen. Vennlig hilsen

LAVT STOFFSKIFTE- IKKE HIV!!!

Kjære deg, dette er omtrent som å lese en beskrivelse av kjæresten MIN, som nettopp har fått diagnosen lavt stoffskifte/hypothyreose. (Se innlegget "influensa hver helg" for litt tid tilbake). Alt du nevner, tørr hud og hodebunn (med påfølgende eksem), manglende matlyst, feber (kjennes som frysninger/svettetokter, men slår ikke alltid ut på termometeret, ikke sant?), hodepine og andre smerter, og gjentatte sykdommer kan ha sammenheng med lavt stoffskifte.

Typen min har også vært utrolig masse syk, får stadig alle sykdommer "som går", tørr hodebunn, føler seg elendig, alltid trøtt, hodepine, mageproblemer, kort sagt alt. Problemet vårt var faktisk at han var alt for tøff mot seg selv og klarte å tvinge seg til å fungere normalt i uka (og var da i følge legen ikke syk...), men så kom alt tilbake for fullt i helgene og på kveldene...

Dra med deg kjæresten din til legen! Det eneste som trengs er en enkel blodprøve hvor man måler nivået av hormonene thyroxin og TSH. Hvis jeg har gjettet riktig er thyroksin-nivået lavt og TSH nivået skyhøyt. Behandlingen er enkel, man må ta en pille med thyroxin hver dag resten av livet. Ingen bivirkninger. Få dem til å måle blodtrykket også. Lykke til!

Klem fra Gisa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...