Gå til innhold

Uføretrygd


29ung

Anbefalte innlegg

Hei Irene

legen min og jeg vil søke om uføretrygd, men alle sier hele tiden at jeg ikke kommer til å få det. Jeg er 29 år og fikk fibromyalgi for 3 år siden. Jeg har hatt flere perioder med fysioterapi og trening som vi ga opp da vi ikke så noen bedring. De to siste årene har jeg hatt yrkesrettet attføring med skole og arbeidsutprøving. Ingen av delene har fungert p.g.a. smerter. Jeg får hele tiden høre at jeg er for ung til å få uføretrygd, er dette riktig? Er det riktig at de bare ser på alder og ingenting annet. Er det flere ting du vet om som er et hinder for meg til å få uføretrygd? Er det ting du vet om som jeg burde ha prøvd før vi søker?

På forhånd takk

Ung 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

du får uføretrygd bare dersom aetat og trygdeetaten er enige om at attføring ikke vil føre frem til et arbeid du kan klare til tross for sykdommen din. Alder spiller en rolle for hvor lenge man er villig til å prøve ulike tiltak før man "avskriver" deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...