Gå til innhold

de merkligste ting sårer meg!!


katya

Anbefalte innlegg

det er rart. de merkligste ting sårer meg innmari. som f.eks da en venninne sa i dag at jeg iallefall ikke trengte å bli lagt inn selv om jeg var tynn. og at vannliljen sa at jeg sikkert var fin. det sårer meg. vannliljen: ikke ta det som om jeg er sur på deg!!!

det sårer meg, fordi senest i går tenkte jeg at jeg VILLE bli innlagt! ville bli et skjellett. i følge mamma er jeg på god vei men.. når jeg får disse kommentarene som er ment hyggelig, blir jeg innamri lei meg. er fjern men.. jeg vil bli tatt alvorlig og føler at etter helsesøster veide meg tok hun meg mindre alvorlig. vil så innamri gjerne bli syltynn!!

sorry folkens. dette ble for dumt, men jeg måtte bare få ut litt sinne og sårhet. og kanskje få noen tilbakemeldinger..

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vannliljen

KJære katya vennen..unnskyld!!! Jeg er virkelig lei meg, mente alldeles ikke å såre deg!!!!! jeg prøvde bare å muntre deg opp men jeg misforstod kanskje litt da. unnskyld unnskyld! er d noe jeg ikke vil så er d å gjøre ting verre for deg!

en annen ting er at jeg også faktisk har d likedan som deg! jeg har trodd jeg har vært alene om å tenke sånt/ville slike ting som å bli skjellett-tynn osv.. når jeg f.eks. var til lege og de veide meg for litt siden, og de sa at jeg veide lite, men ikke sånn at d var kjempefaarlig, da ble jeg såra.. d høres jo helt sprøtt ut, jeg vet d.. men nå er vi 2 i hvert fall sammen om å ha d sånn...:) selv om d er dumt å tenke sånn sikkert.. jeg skjønner ingenting i hvert fall. d jeg sa til deg, om at du sikkert var fin, jeg skjønte at du ikke kom til virkelig å _tro_ på d..men tenkte at du kanskje kunne bli litt glad likevel. (og nå mener jeg ikke at jeg tror du ikke er fin, jeg mente på ordentlig at jeg trodde at du er fin -og tynn!men hvor tynn vet jeg ikke, kanskje du er skjellettynn, mente bare at jeg ikk tror du er FEIT) Tror ikke på slikt selv heller når folk sier slikt til meg. d går inn gjennom d ene øret og ut av d andre. tror ikke på d. men jeg blir ikke såra over d da.kan bli litt happy-- men jeg forstår at du har d på en litt annen måte når d gjleder akkurat d..:) så igjen: UNNSKYLD!!

er virkelig lei meg ass!=(

huff..så kaotisk og rotete alt dette ble....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære katya ! Mange som sliter med en spisefortyrrelse har problemer med å forstå, skjønne og kjenne seg selv. Mange som har en sf utvikler derfor ofte en avhengighet av å bli bekreftet av andre. Samtidig ser han/hun ofte mest det negative og minst det positive. Mange som deg blir også flinke til å observere og har en tendens til å utvikle en intuitiv evne for andres signaler. Det er i og for seg bra, men det du ofte ser kan være virkelig,- men kanskje du av og til ser ting fortørret ? Prøv så godt du kan å ikke la alt gå inn over deg, men sett grenser for hva du skal ta inn over deg- og tolke,er det mulig å lytte til hva du selv mener om deg selv, ikke hva andre tror, tenker, sier, mener osv.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJære katya vennen..unnskyld!!! Jeg er virkelig lei meg, mente alldeles ikke å såre deg!!!!! jeg prøvde bare å muntre deg opp men jeg misforstod kanskje litt da. unnskyld unnskyld! er d noe jeg ikke vil så er d å gjøre ting verre for deg!

en annen ting er at jeg også faktisk har d likedan som deg! jeg har trodd jeg har vært alene om å tenke sånt/ville slike ting som å bli skjellett-tynn osv.. når jeg f.eks. var til lege og de veide meg for litt siden, og de sa at jeg veide lite, men ikke sånn at d var kjempefaarlig, da ble jeg såra.. d høres jo helt sprøtt ut, jeg vet d.. men nå er vi 2 i hvert fall sammen om å ha d sånn...:) selv om d er dumt å tenke sånn sikkert.. jeg skjønner ingenting i hvert fall. d jeg sa til deg, om at du sikkert var fin, jeg skjønte at du ikke kom til virkelig å _tro_ på d..men tenkte at du kanskje kunne bli litt glad likevel. (og nå mener jeg ikke at jeg tror du ikke er fin, jeg mente på ordentlig at jeg trodde at du er fin -og tynn!men hvor tynn vet jeg ikke, kanskje du er skjellettynn, mente bare at jeg ikk tror du er FEIT) Tror ikke på slikt selv heller når folk sier slikt til meg. d går inn gjennom d ene øret og ut av d andre. tror ikke på d. men jeg blir ikke såra over d da.kan bli litt happy-- men jeg forstår at du har d på en litt annen måte når d gjleder akkurat d..:) så igjen: UNNSKYLD!!

er virkelig lei meg ass!=(

huff..så kaotisk og rotete alt dette ble....

samme her skulle ønske jeg var 40 kg istedet for 50.

å gid jeg må slanke meg, har lyst til å se ut som en

anorexiavrak for jeg blir så glad når noen kaller meg d:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...