Gå til innhold

Bestemor


sessa

Anbefalte innlegg

Min bestemor er 75 år og har vært frisk hele livet. Siste året har hun jevnt, men ufrivillig gått ned i vekt ca 20-30 kg. Hun har mistet matlysten, brekker seg når hun først spiser, har klart, rødt blod i avføringen og har dårlig allmenntilstand. Tok blodprøver i dag, som viste senkning på 80. Andre blodprøver var fine, det var også hjertet og lunger. Beste- mor ble ikke innlagt og jeg er derfor bekymret for henne. Burde ikke hun vært mere sjekket, og hva burde de se etter?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Knut Laake, Overlege - spesialist i indr

Et så stort vekttap er et alvorlig sykdomstegn. I den situasjonen ville jeg som lege ha fått sjekket om det er blod i avføringen, gjort en ultralydundersøkelse av buken og rekvirert gastroskopi og coloskopi for å se etter forandringer i spiserøret / magesekken og i endetarmen / tykktarmen. Snakk med fastlegen hennes! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...