Gå til innhold

mister lysten


nickita

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Dette er et ganske så banalt innlegg. Men likevel tror jeg at det er flere som kanksje kommer til å føle seg litt truffet. - Jeg har hatt en liten periode nå (jeg vet ikke om man skal kalle det en liten periode heller, kjæresten min mener sikkert deg har vært et år...eller ti) som jeg ikke har hatt så lyst å elske med kjæresten min.

Vet ikke helt hva det har vært, men jeg tror det har hatt noe med om hvor trygg jeg føler meg ovenfor ham. Vi har kranglet en hel del, og sagt mange vonde ord. Det å være utro er bare en av mange svik. og jeg føler vel kanksje at han har sveket meg med oppførselen sin også... ved å ikke lytte, ved å si mye som treffer punktene veldig osv..

Jeg har likevel ligget med ham noen ganger selv om jeg ikke har hatt veldig lyst.. men det har jeg funnet ut at egentlig kanskje bare har gjort saken verre. så det beste jeg har gjort er rett og slett å ikke gjøre noe jeg ikke vil. Jeg vet at han ikke føler seg veldig attraktiv, pga av jeg ikke har tatt intiativet på lenge...

Nå i går hadde vi den mest deilige elskoven jeg noen gang har hatt... trodde aldri punktet skulle vare så lenge.. den tok aldri slutt. nå er det på vei tilbake igjen, og jeg vil ikke miste lysten igjen. Hva kommer det av at man mister lysten sånn plutselig, og kan den andre bli så avvist at den tar buisnessen et annet sted? er det normalt med slike perioder? kan alt bli heeeelt ok igjen?

mvh en som virkelig lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Nickita,

det er klart lysten forsvinner når man krangler.

Jeg levde i mange år i et ekteskap med laber lyst nettopp fordi det var så mange småkrangler. Ikke så mange heller, men nok.

Jeg husker godt hvor lite lysten jeg var på å ta i og elske med den som f.eks. i går ga meg følelsen av å være en tufs.

Gratulerer hvis du er på vei opp igjen! Prøv å forandre evt krangler til rolige diskusjoner hvor hensikten ikke er å vinne, men å komme frem til en løsning som BEGGE kan leve med. Det skaper dere begge til vinnere, og da trives dere både under og over dynen.

lyke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Jeg tror ikke man mister lysten uten grunn. Det kan handle om fysiske/medisinske forhold. Men jeg antar at du tenker mer på forholdet mellom dere to. Intimitet og sex er for de aller fleste svært tett knyttet til følelser som trygghet og aksept for at en er god nok. Når krangel og vonde ord, og utroskap, kommer inn i parforholdet, skaper ikke det lyst til nærhet og sex. Tvert imot. Jeg tror mao ikke lysten blir borte helt tilfeldig. Undersøker vi litt, finner vi ofte naturlige forklaringer på hvorfor lysten avtar og kan bli helt vekk. Det beste er om det kan formidles til partneren for å unngå at problemet blir hermetisert.

Det fine er at det høres ut som om dere har greid å holde ut, slik at forholdet nå kanskje tar seg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...