Gå til innhold

visdomstenner


Gjest anirac

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en student som nettopp har vært hos tannlegen min. Der oppdaget de at to av mine visdomstenner vil om ikke lenge begynne og "plage" tennene de står mot, noe som vil føre til at de andre tennene ødelegges av visdomstennene....

For å unngå dette, er det da snakk om å trekke visdomstennene. Og det helst i nærmeste fremtid, men som den fattige studenten jeg er, utsetter jeg dette siden jeg må vende om hver krone...

Hvor mye får man dekket av disse utgiftene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke dekket noe som helst! Men du kan ringe tannlegehøyskolen, der har de studenter (nesten ferdige!) som trekker. Alt overvåkes av professorer, jeg kjenner flere som har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Du får ikke dekket noe, men du kan ikke gå uten behandling heller.

Jeg har trukket alle mine visdomstenner og det var et helvete når de brøt ut.

Med den første hadde jeg tannpine en hel helg ( pinen begynte fredag ettermiddag..... )

og jeg spiste jo paracet hele tiden nesten.

Så kom den andre og den tredje så og si samtidig så de ble trukket med et par dagers mellomrom og den siste ble trukket før den brøt ut. Like greit, så slapp jeg et helvete med den og.

Jeg betalte ingenting, da jeg var 20 når dette skjedde og da gjelder vel den ordningen med 75% "rabatt" eller noe sånt, er det ikke det da?

Kanskje sosialkontoret eller foreldrene dine kan hjelpe deg?

Du kan jo ikke gå rundt å ha vondt når det skjer og du kan ikke utsette det heller egentlig. Det blir bare verre.

Men jeg vet hvordan det er med lite penger og tannlege.

Jeg har time i overmorgen, men den kan jeg bare avbestille. Har ikke råd til å gå.

Enkelt og greit.

Håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Ingenting fra trygdekontoret, men kanhende studentsamskipnaden dekker deler av regningen hvis det finnes en slik der du studerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...