Gå til innhold

Parlodel for å få mens


Gjest Ase

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Parlodel 2,5 i flere år for å ha regelmessig mens. Hvis jeg trapper ned eller slutter, uteblir mensen.

Jeg har selvsagt en dialog med lege, men ønsker andre synspunkter.

- Hvor mange år kan man ta denne medisinen uten problemer

- Hvilke bi-virkninger er mest sansylige/vanlige?

- Skal pillene spises kontinuerlig, også når man har mens?

- Hva hvis jeg blir gravid, skal jeg fortsette å spise pillene, eller motsatt; kan det skade barnet hvis jeg blir gravid og fortsetter med pillene?

Jeg har også problemer med å bli gravid, men er testet i alle ender, og alt skal vist være i orden med både meg og min samboer ... så barn skal det vist bli ?

Takknemlig for råd og vink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Ase

1. Det er ikke grenser for hvor lenge man kan bruke dem

2. Kvalme og svimmelhet er vanligste bivirkning. Hvis du har brukt dem i mange år har du vel merket bivirkninger som kommer hos deg? Der er ingen 'skumle' bivirkninger det jeg vet.

3. Du skal bruke dem uten pause, men det skjer ikke noe ved å glemme dem i en dag eller to.

4. Vi anbefaler i de fleste tilfeller at kvinnen slutter med pillene under graviditet fordi vi ikke kjenner effekten så godt. Men mange har brukt dem under graviditet uten at det er observert noen fosterskade.

5. Du bør fortsette videre utredning for barnløshet, evt kan man forsøke Clomifen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...