Gå til innhold

fjerning av arr etter selvskading

Anbefalte innlegg

Gjest firebird

Jeg var tidligere svært selvdestruktiv og skadet meg selv ved å kutte meg opp på underarmene/ håndleddet med kniv , knust glass og barberblader. Jeg var utallige ganger på både legevakt og plastisk kirurgisk avdeling for å bli sydd sammen.

I dag er det snart 3 år siden sist jeg kuttet meg - regnes som nesten frisk av min Borderline lidelse nå. Men arrene er fremdeles store, stygge og veldig synlige. Jeg vil gjerne ha fjernet disse - det er ille å være nødt til å ha arrene som et minne om hvor mye jeg hatet meg selv. Er det mulig å få fjernet slike arr kirurgisk? jeg har vært hos en plastisk kirurg som mente at det beste ville være å sy under huden ved hjelp av mikrokirurgi. De gangene jeg ble sydd som akutt hjelp ble bare sårene fort tråklet sammen. Dessuten har jeg hatt flere infeksjoner i sårene. Arrene bærer preg av det. betales en eventuell operasjon av staten eller må pasienten selv dekke det? Hva med operasjon i privat klinikk - er prisene der overkommelige? Er det vanlig å gi narkose under slike inngrep? Jeg har en del trøbbel med slike situasjoner , der for er narkose på sett og vis det beste for både meg og de som skal utføre et inngrep på meg.

jeg er 28 år og har mange år igjen å leve. da hadde det vært ok å slippe arrene - de trenger ikke å være en del av meg lenger.

på forhånd takk for svar.

mange hilsner fra firebird

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43022-fjerning-av-arr-etter-selvskading/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Arrene kan kanskje bedres noe i enkelte tilfeller, men det viktigste er at de blir bedre av seg selv med tiden. Hvis du skal opereres igjen vil du derfor stille klokken tilbake og forsinke bedringen. Jeg er redd du vil oppleve kirurgisk behandling som en stor skuffelse og vil defor i de fleste tildfellene fraråde den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...