Gå til innhold

urinveisinfeksjon og smerter i rygg

Anbefalte innlegg

Har vært hos legen og fått kontantert at jeg har en kraftig urinveisinfeksjon. Aner ikke hvor lenge jeg har hatt det, da jeg ikke har hatt noe plager ved urinering. Gikk til lege fordi jeg har mye kvalm ogsånn. Fikk antibiotika for dette, men, jeg samme dagen fikk jeg så veldig vondt i ryggen. TEnkte det var fordi jeg hadde sovet galt på natta ellernoe. Men gikk inn på nettet, og leste om det. Og jeg har jo symptomer til nyebekkenbestennelse. Så jeg fikk litt panikk da, ringte legen, men fortsatt, jeg har bare urinveisinfeksjon. Er det normalt med smerte i korsrygg/halebenet/på vensre side ved en urinveisinfeksjon??? Pratet bare med en sækretær, og hun viste ikke...

*begymret*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43084-urinveisinfeksjon-og-smerter-i-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har feber , er det sannsynlligvis ikke nyrebekkenbetennelse.

De gangene jeg har hatt det , har det vært feber med i bildet.

Men du kan ha en øvre urinveisinfeksjon, bli kvalm og ha vondt!

Får du det flere ganger bør du bli undersøkt for overgangsstenose(missdannelse i urinrør).

For da tømmer ikke nyren seg skikkelig , og det kommer bakterier i urinen...

Da får du verk i ryggen , som du sier , og nyrebekkenet utvider seg!

Jeg hadde tatt kontakt me dlegen hvis du får feber eller begynner og verke skikkelig!

Lykke til!

Hvis du ikke har feber , er det sannsynlligvis ikke nyrebekkenbetennelse.

De gangene jeg har hatt det , har det vært feber med i bildet.

Men du kan ha en øvre urinveisinfeksjon, bli kvalm og ha vondt!

Får du det flere ganger bør du bli undersøkt for overgangsstenose(missdannelse i urinrør).

For da tømmer ikke nyren seg skikkelig , og det kommer bakterier i urinen...

Da får du verk i ryggen , som du sier , og nyrebekkenet utvider seg!

Jeg hadde tatt kontakt me dlegen hvis du får feber eller begynner og verke skikkelig!

Lykke til!

Hei! Takk for svar!:) Virker som du er litt erfaren på dette området, så jeg slenger med ett spørsmål til jeg.. :)

Jeg bruker antibiotika nå, merket Selexid! Vet du om dette er riktig for meg da? Har tatt 6 tab i 2 dager nå, syns ryggen er bedre, men ikke fin enda. Jeg bor nesten i badekaret:) Har ikke hatt feber, iallefall ikke mye, for jeg har ikke merket noe spesielt. Er det ikke bedre i løpet av helgen, for jeg vel komme meg til legen igjen...Off.. er lei av å ha vondt!

*meg*

Selexid er ett godt preperat for både nyrebekkenbetennelse og urinveisinfeksjoner.

Bare husk å ta hele kuren ut!!

De gangene Selexid IKKE har hjulpet meg , er når jeg hele tiden kaster opp , og da må en inn på sykehuset for intravanøs behandling.

Allikevel reagerte jeg litt på det Trygve . sa , for jeg har hatt skikkelig nyrebekkenbetennelser uten særlig feber.

En gang skulle jeg bli operert for missdannelse i nyren , jeg ga beskjed om at jeg trodde jeg hadde betennelse pga smerter i ryggen.

MEN neida sa legene , , ikke hadde jeg noe feber og crp, en var bare 20.

De opererte meg , åpnet og så at jeg hadde en KRAFTIG infeksjon , som resulterte i store blødninger.

( når en opererer i infisert vev er det større blødningsfare)

Ta vare på deg selv , og forlang en utredelse hvis det skjer en gang til!

Lykke til!

Gjest Calluna

Hei! Takk for svar!:) Virker som du er litt erfaren på dette området, så jeg slenger med ett spørsmål til jeg.. :)

Jeg bruker antibiotika nå, merket Selexid! Vet du om dette er riktig for meg da? Har tatt 6 tab i 2 dager nå, syns ryggen er bedre, men ikke fin enda. Jeg bor nesten i badekaret:) Har ikke hatt feber, iallefall ikke mye, for jeg har ikke merket noe spesielt. Er det ikke bedre i løpet av helgen, for jeg vel komme meg til legen igjen...Off.. er lei av å ha vondt!

*meg*

Antagelig forseint nå men allikevel..... vil bare advare mot karbad når en har urinveisproblemer.......lange karbad kan i verste fall forverre en allerede utviklet infeksjon.

Drikk mye vann, slik at du får skyllt godt gjennom nyrene- 3 liter for dagen er bra. Drikk gjerne kokt vann også, uten te eller annet oppi.

Ellers så har deEn god rensete på apoteket som heter Nyre og blære-te.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...