Gå til innhold

Fødselspenger mens jeg studerer?


Gjest sisik

Anbefalte innlegg

Jeg venter barn i oktober, og er nettopp blitt arbeidsledig. Derfor har jeg lekt litt med tanken om å starte på deltidsutdanning (75%) til høsten.

Kan jeg få fødselspenger mens jeg studerer, eller må jeg ut i permisjon fra studiene? Hvis jeg tar permisjon, får jeg da fødselspenger som om jeg hadde vært i jobb?

Kan jeg evt. benytte tidskonto, slik at jeg mottar f.penger (25% eller annet) over en lengre tidsperiode, samtidig med at jeg studerer?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har opparbeidet deg rett til fødselspenger kan du godt studere i permisjonstiden. Så lenge du ikke har noen inntekt kan du forsåvidt gjøre hva du vil mens du har permisjon.

Da jeg hadde sv.skapspermisjon med nr. 4 bodde jeg f.eks i utlandet og studerte full tid via Internett.

Men du vil selvfølgelig ikke ha krav på studielån samtidig, siden du allerede har inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Dersom du har opparbeidet deg rett til fødselspenger kan du godt studere i permisjonstiden. Så lenge du ikke har noen inntekt kan du forsåvidt gjøre hva du vil mens du har permisjon.

Da jeg hadde sv.skapspermisjon med nr. 4 bodde jeg f.eks i utlandet og studerte full tid via Internett.

Men du vil selvfølgelig ikke ha krav på studielån samtidig, siden du allerede har inntekt.

- men for å få tidskonto må du JOBBE minst 50% stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...