Gå til innhold

Leger!!!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Hvert eneste år når det begynner å nærme seg våren og sommeren så puster "alle" astmatikere lette ut, for nå vil det bli en mye lettere årstid.

Dette frustrerer meg veldig for jeg er aller mest plaget med astmaen min om våren og sommeren. Jeg kan nesten ikke stikke nesa ut døren uten at det ender med en tur i blålys til sjugehuset. I denne delen av året så er jeg for det meste inlagt på sjugehuset med lungebetennelser, og en god tilgang til oksygen.

Gress, blomster, trær og pollen forværrer astmaen min så grusomt.

Thor-Øistein Endsjø og Ragnhild Halvorsen er jeg den eneste med helårsastma eller hva?????????

Jeg unner selvfølgelig alle dere som har det lettere i denne delen av året det. MEN det er bare det at jeg føler meg så unormal siden at det samme ikke skjer for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43236-leger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære djensine

Selvfølgelig er du ikke alene om dette - helårsastma er velkjent og særlig ille kan det være for slike som deg som får astma av pollen. men svært mange astmatikere har mest plager når det er rått og kaldt i luften og i forkjølelsessesongen som er værst om vinteren.

Håper du har en god legekontakt som kan hjelpe deg med medisiner i den værste blomstringsperioden. ha en tross alt god vår.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43236-leger/#findComment-162387
Del på andre sider

Kjære djensine

Selvfølgelig er du ikke alene om dette - helårsastma er velkjent og særlig ille kan det være for slike som deg som får astma av pollen. men svært mange astmatikere har mest plager når det er rått og kaldt i luften og i forkjølelsessesongen som er værst om vinteren.

Håper du har en god legekontakt som kan hjelpe deg med medisiner i den værste blomstringsperioden. ha en tross alt god vår.

Takk skal du ha for det raske svaret ditt Ragnhild.

Det var så godt å høre at jeg ikke er unormal på dette området her.

Jeg forstår svært godt at høsten og vinteren er en tøff tid for mange. Dette fordi at det er den for meg også.

Det er ikke sånn at jeg ikke er dårlig i den delen av året hvor det er kaldt og fuktig og influensaen herjer fritt, for det er jeg. Det er bare det at jeg slettes ikke blir bedre i pollen sesongen.

Det er vell derfor legene mine sier at jeg har helårs astma For alle de ulike 4årstidene fører til astma plager hos meg.

Dette er veldig slitsomt for meg. Det er foresten ikke så lenge siden jeg var på med.avd.

En annen ting jeg lurer på Ragnhild det er som følgende:

Jeg er som sagt mye sjug, dette medfører at jeg har veldig ofte høy feber oppe i 42-43 grader. Jeg får 39 grader i feber bare ved en enkel forskjølelse.

Når jeg får infeksjoner som foreksempel halsbetennelse, lungebetennelse med mer så får jeg 42-43 i feber med en eneste gang. I forbindelse med den høye feberen så får jeg feberkramper om kvelden, natta, og tidlig morgen.

Det er ingen leger som har funnet noen annen forklaring enn at det er feberkramper på tross av at jeg nå er 26år. Disse krampene har jeg bestandig hatt ved infeksjoner og høy feber siden jeg blei født.

Jeg er utredet for epilepsi med mere uten resulltat. Desuten så får jeg kun kramper ved høy feber.

Så til spørsmålene mine:

Hvorfor har jeg feberkramper på tross av at jeg nå er voksen?

Finnes det noen andre der ute som har feberkramper fremdeles i voksen alder, eller er jeg den eneste?

Jeg ha søkt opp og ned i mente for å kunne finne noe på feberkramper hos voksne, men finner aldr noen ting.

Dette siste her hører kanskje ikke til i dette forumet her. MEN siden jeg ikke finner noen ting på feberkraper hos voksne, ja så veit jeg faktisk ikke noen ting om hvilket forum dette siste her hører hjemme hos.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43236-leger/#findComment-162533
Del på andre sider

Takk skal du ha for det raske svaret ditt Ragnhild.

Det var så godt å høre at jeg ikke er unormal på dette området her.

Jeg forstår svært godt at høsten og vinteren er en tøff tid for mange. Dette fordi at det er den for meg også.

Det er ikke sånn at jeg ikke er dårlig i den delen av året hvor det er kaldt og fuktig og influensaen herjer fritt, for det er jeg. Det er bare det at jeg slettes ikke blir bedre i pollen sesongen.

Det er vell derfor legene mine sier at jeg har helårs astma For alle de ulike 4årstidene fører til astma plager hos meg.

Dette er veldig slitsomt for meg. Det er foresten ikke så lenge siden jeg var på med.avd.

En annen ting jeg lurer på Ragnhild det er som følgende:

Jeg er som sagt mye sjug, dette medfører at jeg har veldig ofte høy feber oppe i 42-43 grader. Jeg får 39 grader i feber bare ved en enkel forskjølelse.

Når jeg får infeksjoner som foreksempel halsbetennelse, lungebetennelse med mer så får jeg 42-43 i feber med en eneste gang. I forbindelse med den høye feberen så får jeg feberkramper om kvelden, natta, og tidlig morgen.

Det er ingen leger som har funnet noen annen forklaring enn at det er feberkramper på tross av at jeg nå er 26år. Disse krampene har jeg bestandig hatt ved infeksjoner og høy feber siden jeg blei født.

Jeg er utredet for epilepsi med mere uten resulltat. Desuten så får jeg kun kramper ved høy feber.

Så til spørsmålene mine:

Hvorfor har jeg feberkramper på tross av at jeg nå er voksen?

Finnes det noen andre der ute som har feberkramper fremdeles i voksen alder, eller er jeg den eneste?

Jeg ha søkt opp og ned i mente for å kunne finne noe på feberkramper hos voksne, men finner aldr noen ting.

Dette siste her hører kanskje ikke til i dette forumet her. MEN siden jeg ikke finner noen ting på feberkraper hos voksne, ja så veit jeg faktisk ikke noen ting om hvilket forum dette siste her hører hjemme hos.

Kjære djensine

Jeg kjenner ikke til feberkramper hos voksne, men synes ikke det er så rart at veldig høy feber kan gi krampeliknende tilstander også hos voksne. Du har sikkert fått beskjed om å bruke febernedsettende medikamenter såsnart du får feber for å unngå krampene. Det viktigste må vel være å finne ut noe om hvorfor du får så ofte og så høy feber - det er ikke akkurat vanlig hos en voksen det heller. Jeg går ut fra at du snakker med legen din om dette - kanskje hun eventuelt kan henvise deg videre hvis dere ikke kommer videre i utredningen?

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43236-leger/#findComment-163088
Del på andre sider

Kjære djensine

Jeg kjenner ikke til feberkramper hos voksne, men synes ikke det er så rart at veldig høy feber kan gi krampeliknende tilstander også hos voksne. Du har sikkert fått beskjed om å bruke febernedsettende medikamenter såsnart du får feber for å unngå krampene. Det viktigste må vel være å finne ut noe om hvorfor du får så ofte og så høy feber - det er ikke akkurat vanlig hos en voksen det heller. Jeg går ut fra at du snakker med legen din om dette - kanskje hun eventuelt kan henvise deg videre hvis dere ikke kommer videre i utredningen?

Lykke til.

Jada Ragnhild HAN legen min HAN sender meg bare videre sånn til stadighet, for så å bare få meg i retur fra andre svært så undrende leger.

Hvordan i all verden kunne du Ragnhild komme på tanken av at jeg skulle ha en kvinnelig lege?

Bare for det at jeg er kvinne selv eller Ragnhild?

Æsj, jeg er ikke lesbisk heller da!

Jeg med mine bronkier og lunger som sånn til stadighet må strippe for å bli lytta på. NEI du Ragnhild det kommer ikke til å skje på vilkår heller det du.

De aller fleste vennene mine har en annen seksuell legning enn meg da, så bevares jeg har da ingen fordommer ovenfor dem.

Det er bare det at jeg personlig ikke kan tolerere det at en kvinne klasse på min nakne kropp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43236-leger/#findComment-163134
Del på andre sider

Jada Ragnhild HAN legen min HAN sender meg bare videre sånn til stadighet, for så å bare få meg i retur fra andre svært så undrende leger.

Hvordan i all verden kunne du Ragnhild komme på tanken av at jeg skulle ha en kvinnelig lege?

Jeg med mine bronkier og lunger som sånn til stadighet må strippe for å bli lytta på. NEI du Ragnhild det kommer ikke til å skje på vilkår heller det du.

De aller fleste vennene mine har en annen seksuell legning enn meg da, så bevares jeg har da ingen fordommer ovenfor dem.

Det er bare det at jeg personlig ikke kan tolerere det at en kvinne klasse på min nakne kropp.

Kjære djensine

Jeg har da ingen spesielle tanker om hva slags kjønn legen din har, men det er blitt så vanlig og alltid snakke om HAN når det gjelder leger så på ren trass kaller jeg legen for HUN. Sjansen er i dag faktisk like stor for at en lege er kvinne som mann. Jeg mente ikke å fornærme deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43236-leger/#findComment-164103
Del på andre sider

Annonse

Herregud, for en dum reaksjon! Jeg må le av deg, du er en litt underlig skrue du, djensine.

Jeg har kvinnelig lege, kunne ikke tenkt meg noe annet, gjør det meg til lesbe?

Ellers må jeg si en ting til angående astma hele året; tror du det er slik at alle vi andre astmatikere blir mirakuløst friske straks våren kommer??? Det er vel ingen som har astma bare halve året, jeg skjønner ikke hvor du har det i fra?

Og enda et siste lille tips til deg, det skader ikke å tenke på andre ting enn bare sjukdom og elendighet, og innimellom i det minste prøve å ikke sulle seg helt inn i selvmedlidenheten. Opp med humøret jente, du er vel ikke deppa HELE tiden!?

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43236-leger/#findComment-164354
Del på andre sider

Herregud, for en dum reaksjon! Jeg må le av deg, du er en litt underlig skrue du, djensine.

Jeg har kvinnelig lege, kunne ikke tenkt meg noe annet, gjør det meg til lesbe?

Ellers må jeg si en ting til angående astma hele året; tror du det er slik at alle vi andre astmatikere blir mirakuløst friske straks våren kommer??? Det er vel ingen som har astma bare halve året, jeg skjønner ikke hvor du har det i fra?

Og enda et siste lille tips til deg, det skader ikke å tenke på andre ting enn bare sjukdom og elendighet, og innimellom i det minste prøve å ikke sulle seg helt inn i selvmedlidenheten. Opp med humøret jente, du er vel ikke deppa HELE tiden!?

:o)

Det virker bare sånn, når det gang på gang blir skreve at det går mot bedre tider når det begynner å nærme seg våren og sommeren. Det er da ikke alle dette er bedre tider for!

Forøvrig:

SÅ FØLER JEG MEG UBEKVEM OG LESBISK VED NÆRKONTAKT MED KVINNER.

JEG HAR DA ALDRI HVERKEN SKREVE, SAGT, FØLT, ELLER MENT DET AT ALLE ANDRE SKAL FØLE DET SAMME SOM MEG.

Uten å gå inne på noe mere, ja så er det kanskje flere som hadde følt det sånn, med den fortiden som jeg har, DET ER DA EN GRUN TIL AT JEG ER REDD FOR KVINNER.

Så neida selvom jeg hadde følt meg som lesbe, ja så betyr det ikke det at du er det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43236-leger/#findComment-164455
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...