Gå til innhold

Er sex det viktigste i forholdet?


regva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig ikke....men viktig er det, synes jeg da.

Jeg mener det er god kommunikasjon som er det _mest_ viktige i et forhold, det at man kan snakke sammen og ha forståelse for hverandre.

http://www.angelfire.com/tv/janebj

Ærlighet og åpenhet, å kunne snakke med hverandre om alt og aldri sjule noe for hverandre er vel det viktigeste, men sexen er veldig viktig i et forhold kansje som noen hevder er 90% ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er evnen til å kommunisere åpent grunnmuren i et forhold. Uten åpne kommunikasjonslinjer er det dødfødt for meg å bli i forholdet.

Sex er også en utrolig viktig del av et forhold, men det er kun når det ikke fungerer at sex blir det viktigste. Har aldri i mitt liv tenkt så mye på sex som da jeg hadde en kjæreste som sank inn i en depresjon og mista alt som het sexlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Slik jeg ser det er evnen til å kommunisere åpent grunnmuren i et forhold. Uten åpne kommunikasjonslinjer er det dødfødt for meg å bli i forholdet.

Sex er også en utrolig viktig del av et forhold, men det er kun når det ikke fungerer at sex blir det viktigste. Har aldri i mitt liv tenkt så mye på sex som da jeg hadde en kjæreste som sank inn i en depresjon og mista alt som het sexlyst.

Kontakt og kommunikasjon er viktig, men sex er også en form for kommunikasjon, kanskje den nakneste av alle. Der kommer man tett inn på hverandre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er evnen til å kommunisere åpent grunnmuren i et forhold. Uten åpne kommunikasjonslinjer er det dødfødt for meg å bli i forholdet.

Sex er også en utrolig viktig del av et forhold, men det er kun når det ikke fungerer at sex blir det viktigste. Har aldri i mitt liv tenkt så mye på sex som da jeg hadde en kjæreste som sank inn i en depresjon og mista alt som het sexlyst.

JA! Etter at min kjæreste ville ha mindre, ville jeg bare ha mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Hvordan svare på dette da? Sex er viktig, men kommunikasjon og vennskap også! Men jeg for min del blir ganske frustrert hvis jeg ikke får sex når jeg har lyst på det! ;-)

http://www.doktoronline.no/homepage/wildpussy/

Det er plagsomt å bli frustrert på sex, ikke få det når man har som mest lyst på det.Noen blir sure og sinte, andre deprimerte.

Sex kan lett utvikle seg til å bli et maktinstrument mellom partene, en måte å plage den annen part på, eller bruke det for å oppnå et eller annet.

Før i tiden,da kvinner ikke tjente sine egne penger var en måte å oppnå sex for mannen å gi gaver, desto flottere desto bedre. Da var veien til kvinners skjød kort.

I dag er ikke det så viktig lenger, men fortsatt er oppmerksomhet, opptatthet av kvinnen, at hun blir vist interesse, at hun får ros og støtte viktig. Det samme kan gjelde for mannen også, men de fleste menn pleier å gå for egen maskin, så sant de ikke har seksuelle problemer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

professor, psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...