Gå til innhold

tidskonto som selvst.nær., praksis?


Gjest Pingo

Anbefalte innlegg

Jeg skal etter all sannsynlighet starte å jobbe igjen med tidskonto ut på våren, litt avhengig av hvilken ordning en kan gå inn på med trygdekontoret.

Jeg kommer til å jobbe frilans (selvstendig næringsdrivende) med turnuslignende arbeid hvor arbeidstiden vil variere og oppdragene komme på kort varsel. Ønsket mitt er å jobbe i forhold til økonomi, dvs at tr.ktr. utbetaler 25% av den satsen jeg får nå, og jeg tjener 75%. Jeg vil da kun måtte jobbe ca 7 dager i måneden. Min fornuft sier at det vil være urimelig dersom tr.ktr. krever at jeg jobber på timekontrakt, dvs 75% av full stilling, da en full stilling for meg i vanlige fall ikke vil være det samme som for en vanlig lønnsmottaker.

Hva kan jeg forvente meg?

Saksbehandleren min er bare tilgjengelig 2 dager annenhver uke, og jeg må ta stilling til dette nå, derfor retter jeg spørsmålet mitt hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...