Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært forkjølet siden august-september. Og like før jul mistet jeg stemmen(må hoste og harke for å få fram en lyd). Jeg har også vært nokså mye syk gjennom hele oppveksten, og særlig har halsen plaget meg veldig. Særlig om vinteren, veldig lite om sommeren(stort sett ingenting).

Også har jeg hatt mye susing i brystet når jeg trekker pusten. Noen ganger er det ille, andre ganger ikke fullt så ille.

Jeg har holdt på med hester og hunder hele livet, og jeg vet jeg tåler ikke høy og gress.

Jeg var hos legen i forrige uke, og hun mente jeg kunne være allergisk.. Men ville ikke jeg vært mer syk da hvis jeg var det???

Jeg går liksom i endeløs uvisshet hva som er galt, er det normalt å være forkjøla hele vinteren igjennom??? Greit, jeg bor i Finnmark, men likevel...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43294-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære karizza

Allergiplager kan være alt til litt nesetetthet og tendens til forkjølelser til alvorlige astmaplager - så det at du ikke synes du er veldig syk behøver ikke bety at du ikke er allergisk.

Hvis du skulle være allergiker så kan plagene dine rett og slett skyldes at du holder på med dyr og puster inn støv fra dyrepelsen. Men det er selvfølgelig godt mulig å være mye plaget med luftveiene uten å være allergisk. Røylkere f.eks. har veldig mye plager fra hals og fra brystet.

Du burde ta kontakt med legen din igjen for å få testet deg med tanke på allergi hvis det ikke alt er gjort. Nå betyr ikke tester alt, men de kan gi en pekepinn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43294-allergi/#findComment-163075
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...