Nussi Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Heisann:) Først må jeg takke for mange gode råd jeg har mottatt. Undrer på hvor farlig det er for et lite barn hvis en ørebetennelse sprer seg til ørebenet....mm, og hva skjer egentlig? Har en liten gutt på 2,5 med en kraftig ørebetennelse på det ene øret, samt høy feber. Har gått på Bremide i 1 uke, uten noe virkning og etter konsultasjon hos lege i dag ble det tatt prøve av værket, samt oppstart på ny antibiotika. Keflex. Fikk beskjed om å holde øye med almenntilsatnd etc.......i tilfelle forverring, og da nevnte han dette med spredning. Når burde jeg se virkningen av kuren, hvis denne skulle fungere? Må bare nevne at han for 3 uker fjernet mandler, falsk mandel samt innlagt dren i begge ørene. Ang drenet, så ble dette innlagt p.g.a mye væskeoppsamling. Han har aldri hatt ørebetennelse før. Kun nå i etterkant av operasjonen. Dette ble oppdaget da vi var på etterkontroll for 1 uke siden. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43295-n%C3%A5r-%C3%B8rebetennelse-sprer-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Mellomørebetennelse er ingen uvanlig sykdom hos såbarn. Det går bra hos de fleste, og de fleste tilfeller krever lite behandling. Hvis væskeproduksjonen blir for intenst er det vanlig å putte inn dren, som ligger der i noen uker, evt. mndr. Igjen de fleste av disse går det bra med. Spredning til ørebenet var tidligere en meget fryktet komplikasjon som forekom vesentlig oftere enn nå. Moderne behandling har redusert denne komplikasjonen betraktelig. Hvis det forekommer krever det skikkelig spesielistdiagnose, behandling og oppfølging. Det er ingen bagatell, menm med skikkelig behandling går det som regel bra. Det er umulig for meg å gå nærmere inn på prognosen og hvilke behandlingsmuligheter som finnes uten å ha sett pasienten. Dessuten er det helt klart noe som hører til en spesialist i øre-nese-halssykdommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43295-n%C3%A5r-%C3%B8rebetennelse-sprer-seg/#findComment-162868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.