Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i mange år hatt psoriasis i hodebunnen.

Som behandling bruker jeg Kenacort T Comp (flytende). Er dette et greit medikament? -eller finnes det noe bedre?

Jeg har de siste dagene også fått kløende utslett/tørre flekker i ansikt-på brystkasse og på skuldre samt noe på ryggen. Kan dette ha sammenheng med min psoriasis i hodebunnen? Utslettet klør men er ikke skjellete som psoriasis vanligvis er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43301-psoriasis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest psogirl

D er ikke så utenkelig at du har fått pso på kroppen også. Jeg bruker Daivonex + en annen sterk salve + mye fet fuktighetskrem på å få holdt utslettene i sjakk.

I hodebunnen bruker jeg noe som heter Diprosalic. Har ikke prøvd d du bruker, men jeg synes diprosalicen virker sånn passe for meg. Det finnes en rekke sjampoer du kan prøve ut, både på og uten resept.

Psorinol (ikke resept), Soraderm (resept)

Har prøvd bare Soraderm og den funket bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43301-psoriasis/#findComment-163841
Del på andre sider

Gjest søster til psoriasisrammet

D er ikke så utenkelig at du har fått pso på kroppen også. Jeg bruker Daivonex + en annen sterk salve + mye fet fuktighetskrem på å få holdt utslettene i sjakk.

I hodebunnen bruker jeg noe som heter Diprosalic. Har ikke prøvd d du bruker, men jeg synes diprosalicen virker sånn passe for meg. Det finnes en rekke sjampoer du kan prøve ut, både på og uten resept.

Psorinol (ikke resept), Soraderm (resept)

Har prøvd bare Soraderm og den funket bra.

Hei!

Har ingen pesiellt gode tips, men tror broren min engang brukte en slags hårbørste med lys på - solarium hjelper jo..

Ville bare informere om at jeg nettopp hørte at de er i ferd med å knekke "Psoriasis-koden". De har funnet ut hvordan psoriasiscellene kommuniserer og dermed også hvordan de bryter denne kommunikasjonen - de pågår nå et prosjekt på behandling. Håper virkelig at de finner en bivirkningsfri behandlingstype og at du slipper mere trøbbel i fremtiden.

Hilsen en som ganske sannsynlig får psoriasis i fremtiden...Lykke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43301-psoriasis/#findComment-164166
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...