Gå til innhold

forskjellig hjelpestønad - hvorfor?


asliten

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på hjelpestønad i forbindelse med sønnen min på 8 år som har AD/HD. Jeg fikk innviglet sats 2, men syns at dette er for lite.

Jeg vet at det er flere andre foreldre i samme situasjon som meg som har fått både sats 3 og sats 4. Jeg anket saken og etter 8 mnd. fikk jeg beskjed om at folketrygdekontoret ikke mente jeg hadde rett til mer. Har ikke fått beskjed fra trygderetten enda, men det blir sjeldent omgjort av de. Det har nå gått 1 år siden jeg anket.

Det jeg lurer på er hvorfor det er forskjellig fra kommune til kommune. Jeg vet at andre har fått høyere sats med samme grunnlag som meg, men de har bodd i en annen kommune. Hvorfor må det være så stor forskjell, vi stiller jo på lik linje alle sammen utenom at vi ikke bor på samme plassen.

Håper jeg kan få ett fornuftig svar på dette da jeg har store problemer med å få forståelse for min sønns problem i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hjelpestønad gis i forhold til hvor mye tid hver enkelt bruker til tilsyn og pleie for hvert enkelt barn.

Det er ikke noe som sier at den diagnosen automatisk gir en vis sats, dere må fortelle hvor mye tid dere bruker. Skriv gjerne ned time for time.

Sats 1 tilsvarer vel ca 3 timer pr uke, sats 2 7 timer pr uke - og da er det snakk om _ekstra-utgifter, dvs hvor mange timer pleie/tilsyn deres barn trenger MER enn det behovet friske barn på samme alder har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...