Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 21 år plaget med masse utslett.

Har ALDRI vært plaget med noen slags form for allergi eller hudproblemer tidligere i livet.

I høst fikk jeg plutslig utslett.

Det begynte i ansiktet, rundt øynene og fortsatte til ryggen, brystet. Nå klør jeg også på armene, nakken, halsen og i ansiktet ved tinningen og bare høyre kinn.

Det er hissig og rødt og klør egentlig hele tiden. Har litt på leggene også, men der er det ikke rødt. Hvis jeg klør meg der mister jeg bare pigmentet og får hvite flekker.

I det siste har det brae forverret seg. Det klør ikke spesielt i ansiktet men jeg kjenner at jeg er varm og merker at jeg er hoven under øynene og på øyelokkene, nesten rosa farge.

Har vært hos div. leger, neon sier at jeg har atopisk eksem, noen mener at dette er utslett mot noe, vet ikke hva jeg skal tro?

Har prøvd div. kortisonkremer og går nå til lysbehandling uten effekt.

I det siste har huden også begynt å svi.

Dette begynte da jeg startet i ny jobb, her er tørr luft vet jeg, men er det normalt å reagere SÅ mye?

Er det noen som har noen råd????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43425-hissigr%C3%B8dt-og-hovent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære seren

Tørr luft , statisk elektrisitet fra tepper, mye bruk av dataskjermer o.l. kan føre til utslett. Dette har ingenting med allergi å gjøre, men er en slags overømfindtlighetsreaksjon fra huden. Bruk av fuktighetskremer uten parfyme pleier å hjelpe. Det er også lurt å unngå overdreven dusjing, såpe og bodylotion med parfyme. Det aller viktigste er at ikke huden tørker ut - så tilførsel av fuktighetskremer regelmessig er viktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...