Gå til innhold

NHD-opptrapping zoloft


Gjest syrin

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på Zoloft i ca.2 måneder nå for en tvangslidelse.

Jeg startet med 50mg og økte etter 5 uker til 100 mg som jeg har gått på i 3 uker.

Jeg merker fremdeles ingen bedring og ønsker derfor å øke dosen.

Min allmennlege var enig i forrige økning fra 50 til 100.

Problemet mitt nå er at hun er bortreist og vil være det en stund.

Jeg har ikke lyst å vente fordi jeg er svært plaget å ønsker å få en effekt så fort som mulig.

Er det noe problem å øke til 150 mg på egen hånd og så ta dette opp med henne når hun kommer tilbake om ca. 2 uker???

Ofte må vel denne type lidelse behandles med opptil 200 mg for effekt??

Glad for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Hadde du vært min pasient, hadde ikke dette vært noe problem. Her støter jeg dog på det spesielle problemet med å ta ansvar for en annen leges svært konkrete behandling av en pasient via internett.

Jeg kan kun svare at etter standard behandlingsregime er tiden nå inne for en økning.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...