Jolle19 Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Jeg vet ikke helt om jeg er på riktig forum, men jeg stiller spørsmålet allikevel! I ca tre år nå har jeg vært øm i venstre testikkel. Den er ikke øm hele tiden, men i perioder. Ca en gang i uken, men det varierer. Har hørt at symtomer på kreft er hevelse og klumper og vondt i rygg osv. Testikkelen jeg er øm i, altså venstre, er mye mindre enn høyre.., ca halvparten så stor (kjennes hvert fall slik ut) Så den har jo ikke hevet seg. Eller er det høyre testikkel som har hevet seg i forhold til den venstre? Den er i hvert fall hardere enn venstre, men har ingen ubehag med den. Smertene er ikke store, men de er ikke så små heller. Kjenner det godt hvert fall. Hvis det er kreft, skulle ikke jeg vært ganske syk nå siden jeg har hatt det slik i sikkert tre år? eller kan det utvikle seg seint? Problemet har ikke blitt større med årene.., det bare er der liksom. Har ingen andre plager enn smerte og ømhet. Og testikkelen er altså ganske liten i forhold til den høyre.., som jeg tror er "normal" Mye å lese dette, men ville få frem det meste. Og jeg håper på svar for jeg har angst for å oppsøke lege... Hilsen gutt på 19 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43498-%C3%B8m-testikkel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Forumet er riktig det. - For det første må jeg si både til deg og andre - utefra det dere skriver er det ikke mulig for oss å si om dere har kreft eller ikke. Kreft i testikkelen merker man ved at testikkelen blir større eller ujevn. Det er riktig som du sier at symptomer i tre år gjør at det er mindre sannsynlig at det kan være kreft. Ømhet i en liten testikkel - spesielt på venstre side - kan passe med åreknuter i pungen. Men dette synes jeg du bør snakke med legen din om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43498-%C3%B8m-testikkel/#findComment-164545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.