Gå til innhold

Røykeslutt

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente som fortvilet prøver å få samboeren min på 21 til å slutte å røyke. Han har røkt i 6 år. Jeg mistet faren min pga kreft, og er dermed ekstra engstelig for samboeren min. Jeg har fortalt han at jeg er redd for han og at jeg rett og slett ikke tror jeg klarer mer snart. Han sier han skal slutte, men nå er han bare ikke motivert nok. Jeg har prøvd å få han til å slutte i over ett år. Og at han enda ikke er motivert nok,bekymrer meg. Han vil jo bare ikke slutte enda. I tillegg lyver han til meg om forbruket sitt. Pga min bekymring, og ikke så bra psykisk sett,så har jeg sjekket lommene hans. Jeg finner en full 20-pakning ene dagen. Han forteller meg at han har røkt 3 når den dagen er over.Men når jeg da har sjekka pakken neste morgen, har han 5-6 igjen.Det er litt forskjell. Jeg vet dette er galt av meg, men jeg har så vannvittig store problemer med å takle dette! Jeg har sjekket lommene flere ganger nå,og han røyker mye mer enn han sier. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke fortelle han det pga at han da vet han ikke kan stole på meg på det området. Men jeg kan jo tydeligvis ikke stole på han heller..... Jeg sliter en del for tiden fordi jeg prøver å komme over faren min,selv om det er noen år siden han døde. Jeg har aldri snakket med noen om det,så det har boblet mer eller mindre over hos meg,for å si det sånn. Derfor tar det jo mer og mer på meg at smaboeren min ikke vil ta hensyn til det. Jeg vurderer å forlate han fordi jeg bare ikke klarer mer. Burde ikke det være motivasjon til å slutte? Jeg har ikke truet han med å gå fra han,men sagt til han at jeg plages veldig av dette. Kan dere gi meg noen råd? Jeg vet ikke hvor jeg ellers kan henvende meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43501-r%C3%B8ykeslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Hei

Det værste du kan gjøre er å mase på en røyker, er at han skal slutte.

Dette er noe han må finne ut av selv.

Tror ikke han slutter på en stund enda,og hvis du ikke kan leve med det, er det ditt prob.

Til Remyline.

Hvis ikke du tåler at andre har problem med slike ting, så har DU et problem. Takk for "støtten".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43501-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-163913
Del på andre sider

Gjest remyline

Til Remyline.

Hvis ikke du tåler at andre har problem med slike ting, så har DU et problem. Takk for "støtten".

Hallo

Jeg har forståelse,men vet desverre av erfaring at det er vanskelig å få en røyker til å slutte på komando.

Jeg har selv røyket i mange år,og ingen har måtte fortelle meg ,el andre jeg kjenner at vi skulle slutte.Vi har alltid ti tusen unskyldninger for å ikke holde opp.Lure seg selv og andre med at vi røyket mindere under svangerskap osv.Ja det var jeg/vi flinke til.

Sorry,var nok litt hard,men ville bare si at han må nok få bestemme selv.Du må smøre deg med tålmodighet og se.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43501-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-163940
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...