Gå til innhold

Har litt feber-hele tiden


Gjest Tuttifrutti

Anbefalte innlegg

Gjest Tuttifrutti

Kjære jordmor!

Jeg er 1. gangs gravid i 8. uke, og føler meg ikke helt pigg.

Jeg blir veldig fort sliten og trett, men det er sikkert helt vanlig i denne perioden...eller?!

I tillegg går jeg rundt og fryser "hele tiden". Jeg har målt temperaturen min sånn av og til. Den er litt forhøyet. I morges, f.eks, hadde jeg 37,3 kl. 05.30. Jeg vet det ikke er mye til feber, men det er vel slik at kroppstemperaturen vanligvis er lavere enn 37 tidlig på dagen?! Jeg kjenner at formen ikke er som den skal. Jeg kan nevne at jeg har hatt sår og slimete hals i ca. 1 uke (liksom begynnende forkjølelse).

Hva synes du jeg bør gjøre?!

Kan en langvarig infeksjon i kroppen skade barnet?

Hilsen Tuttifrutti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig å fryse en del i begynnelsen av svangerskapet, det har jeg opplevd og jeg har sett flere her har opplevd det også. Senere i svangerskapet blir man ofte kokvarm døgnet rundt. I mitt første svangerskap var jeg så varm at gubbingsen nektet å ligge inntil meg om natten i perioder... :o)

Men hvis du tror du har en infeksjon kan du få tatt en crp (blodprøve) hos legen og få sjekket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også rundt og frøs i første del av svangerskapet, men nå (er i uke 39) er jeg så varm at mannen min kaller meg "sin egen lille varmeovn"... Jeg har lest at det er helt vanlig at gravide har høyere kroppstemperatur enn det som er normalt. Dette pga hormonforandringene i kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det er ikke uvanlig med tretthet i begynnelsen av graviditeten. Den forsvinner dog oftest når du kommet litt lengre på vei. Feber er når du har en kroppstemperatur som er runt 38. 37,3 er ikke feber. Du kanskje kjenner deg syk fordi du har fått en infeksjon. Du sier jo selv at det kjennes som du har en sår å slimmete hals. En infeksjon er ikke farlig for fosteret så du kan bare avvakte å se vordan dette utvikkler seg. Hvis du får höj feber å vondt i halsen kanskje du trenger en undersökelse av en lege. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ganske vanlig å fryse en del i begynnelsen av svangerskapet, det har jeg opplevd og jeg har sett flere her har opplevd det også. Senere i svangerskapet blir man ofte kokvarm døgnet rundt. I mitt første svangerskap var jeg så varm at gubbingsen nektet å ligge inntil meg om natten i perioder... :o)

Men hvis du tror du har en infeksjon kan du få tatt en crp (blodprøve) hos legen og få sjekket det.

Jeg frøs konstant da jeg var rundt 7-10 uker på vei i mitt andre svangerskap. Uansett hva jeg hadde på meg av klær frøs jeg. Om noen uker skal du se at du blir "varm og god"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...