Gjest tre uker til Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Hei. I helgen begynte jeg å lekke vann tror jeg, var på sykehuset, men de var ikke helt sikre på om det er vann eller ikke. Jeg har også små-rier nesten hver dag (ble målt med sånn registrering på magen). Fosterlyden var og litt snodig, så de satte meg på rie-drypp et par tre timer for å sjekke at barnet taklet riene, og det gikk helt fint. Nå er jeg inne hver 2. dag for å ta blodprøve så de kan se om det blir noen infeksjon pga vannlekasjen... men er det ingen test de kan ta for å se om det er vann som lekker? For hvis det ikke er vann, så er det jo ikke nødvendig å ta alle disse blodprøvene, det blir jo bra mange om jeg går tiden ut! Og kan man gå i "evigheter" med små-rier uten at det "skjer på ordentlig"? Hilsen; 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43552-sm%C3%A5-rier-vannlekasje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Det bästa och säkraste sättet att konstatera eller utesluta vattenavgång, är att gjöra en gynekologisk (givetvis steril) undersökning. Då kan man se om det finns och rinner fostervatten. Detta akn gjöras om man är osäker på vattenavgång. Det har funnits och finns olika andra tetser som är mycket svårtolkade. Jag utgår ifrån att de har kommit fram till att du har en vattenavgång, eftersom du nu går på kontroller var annan dag. Jag är enig med dig att detta annars vore onödigt. Jag tycker att du skall ta upp dessa frågor med förlossninsgdoktorn, vid nästa undersökning. Detta också med tanke på hur länge som du skall fortsätta med detta. Rutinerna variera nämligen mellan sjukhusen. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43552-sm%C3%A5-rier-vannlekasje/#findComment-164231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.