Gå til innhold

Små-rier + vannlekasje

Anbefalte innlegg

Gjest tre uker til

Hei.

I helgen begynte jeg å lekke vann tror jeg, var på sykehuset, men de var ikke helt sikre på om det er vann eller ikke. Jeg har også små-rier nesten hver dag (ble målt med sånn registrering på magen). Fosterlyden var og litt snodig, så de satte meg på rie-drypp et par tre timer for å sjekke at barnet taklet riene, og det gikk helt fint. Nå er jeg inne hver 2. dag for å ta blodprøve så de kan se om det blir noen infeksjon pga vannlekasjen... men er det ingen test de kan ta for å se om det er vann som lekker? For hvis det ikke er vann, så er det jo ikke nødvendig å ta alle disse blodprøvene, det blir jo bra mange om jeg går tiden ut!

Og kan man gå i "evigheter" med små-rier uten at det "skjer på ordentlig"?

Hilsen;

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43552-sm%C3%A5-rier-vannlekasje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det bästa och säkraste sättet att konstatera eller utesluta vattenavgång, är att gjöra en gynekologisk (givetvis steril) undersökning. Då kan man se om det finns och rinner fostervatten. Detta akn gjöras om man är osäker på vattenavgång. Det har funnits och finns olika andra tetser som är mycket svårtolkade. Jag utgår ifrån att de har kommit fram till att du har en vattenavgång, eftersom du nu går på kontroller var annan dag. Jag är enig med dig att detta annars vore onödigt. Jag tycker att du skall ta upp dessa frågor med förlossninsgdoktorn, vid nästa undersökning. Detta också med tanke på hur länge som du skall fortsätta med detta. Rutinerna variera nämligen mellan sjukhusen. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...