Gå til innhold

Hjemmefødsel Stavanger-området


kitti65

Anbefalte innlegg

Hei jordmødre!

Jeg blir mamma for første gang i midten av januar og gleder meg veldig. Jeg og mannen min har vært veldig innstillt på en hjemmefødsel, men har nå fått beskjed om at tjenesten (som Randaberg legesenter stod for) ikke skal videreføres etter 1.10.

Vet dere (eller noen andre!) hvor vi skal henvende oss for å finne ut om andre som tar på seg hjemmefødseler? Jeg kan ikke helt tro at landets fjerde største by ikke har et tilbud til oss som ønsker en annen fødselsopplevelse enn på sykehuset....

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere skal ha hjemmefødsel bør dere ihvertfall få tatt en ultralyd for å se om barnet ligger rett vei.

Jeg kjenner til flere tilfeller av uoppdaget seteleie (det ene var mitt), og en setefødsel er vel ikke å anbefale når du har hjemmefødsel.

Ellers kommer vel hjemmefødsel an på om dere finner en jordmor som er villig til å ta jobben?

Ut fra egen erfaring er jeg ikke i tvil. Sykehsfødsel er det beste! Men så ble jo min fødsel litt spesiell da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Dessværre er jeg dårlig insatt i hvor du kan finne noen jordmor som holder på med hjemmefödsler. Hjemmefödsel er ikke så vanlig så det er ikke store markneder for det. Din jordmor eller lege burde dog vite om noen som du kan henvende deg til. Da for dere mere informasjon vad som inefatter en hjemmefödsel å vilken kriterier som må infinne seg for at dette skal gå å gjenomföre. Det er viktig at dere nöje er informert om forutsettingerne å risikone ved en hjemmefödsel. Lykke til videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har planlagt hjemmefødsel og har derfor lest en masse om dette de siste md. Hvis du tar kontakt med jordmorforeningen tenker jeg du får svar på det du lurer på. Jeg mener også at jeg har sett en artikkel inne på "BarniMagen.com" om hjemmefødsel og hvordan du kan finne ut om det er noen jordmødre i ditt nærmiljø som stiller på hjemmefødsel. Jeg ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har planlagt hjemmefødsel og har derfor lest en masse om dette de siste md. Hvis du tar kontakt med jordmorforeningen tenker jeg du får svar på det du lurer på. Jeg mener også at jeg har sett en artikkel inne på "BarniMagen.com" om hjemmefødsel og hvordan du kan finne ut om det er noen jordmødre i ditt nærmiljø som stiller på hjemmefødsel. Jeg ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal ha hjemmefødsel bør dere ihvertfall få tatt en ultralyd for å se om barnet ligger rett vei.

Jeg kjenner til flere tilfeller av uoppdaget seteleie (det ene var mitt), og en setefødsel er vel ikke å anbefale når du har hjemmefødsel.

Ellers kommer vel hjemmefødsel an på om dere finner en jordmor som er villig til å ta jobben?

Ut fra egen erfaring er jeg ikke i tvil. Sykehsfødsel er det beste! Men så ble jo min fødsel litt spesiell da:-)

Jordmor Cappelen Smith foretar hjemmefødsler, tror jeg. Hun holder til nede i Vågen, i samme huset som den danske baker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor Cappelen Smith foretar hjemmefødsler, tror jeg. Hun holder til nede i Vågen, i samme huset som den danske baker.

Vi kan være sjeleglad for at det er

vanskelig å få ordnet hjemmefødsler nå for tiden !

mvh ova

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...