Gå til innhold

Rød hud i ansiktet

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Muligens rosacea, men du må gi meg mye mer info, hva du blir rød av, hvor lenge det varer, eller om det er/har blitt permanent, brenner det? osv..

Jeg har røde skinner og generelt rød hud i ansiktet. Det blir verre når det er kalt ute. Jeg er litt redd for at det skal bli verre med årene. Kanskje jeg bør bruke spesielle kremer for senstitiv hud?

Gjest Satyrius

Jeg har røde skinner og generelt rød hud i ansiktet. Det blir verre når det er kalt ute. Jeg er litt redd for at det skal bli verre med årene. Kanskje jeg bør bruke spesielle kremer for senstitiv hud?

Du bør regne med det blir verre ja, dessverre. Om det ikke allerede så kan det bli katastrofalt, og da mener jeg at det kan gi det store psyiske plager, og knekke selvtittliten, selvbildet og ditt sosiale liv fullstendig. Problemet er nok ikke huden, men blodkarene er som er ute av form og struktur, med andre ord skadete. Kremer og sånt vil nok ikke gjøre stort, du må bare passe på å bruke kremer som ikke irriterer og gjør det rød. En advarsel, ligg unna kremer som inneholder steroider (for eks. kortison). Den vil på lengre sikt tynne ut huden og gjøre blodkarene dine enda mere hyperaktive og følsomme. Varme, sol, kulde, Stress (til og med mental aktivitet) gjør rødmen verre. Det er viktig å behandle det fort, før man utvikler en fobi for å bli rød osv. men dessverre finnes det få behandligs metoder, og leger ignorerer dette som oftest og skylder på depresjon.

På lengre sikt kan celler lekke ut av blodkarene og drive opp til overflaten, skape små eller større byller og kvise lignende utslett. Men det må ikke skje. Det kan også angripe øynene, brenning og røde øyne, som er i hovedgrunnen forursaket av kraftig og langvarig ansikts rødme og erythema (permanent sterk eller svak rødhet i ansiktet).

Beklager om jeg skremmer deg med det kan skje. Jeg leste at kun 10% rosacea lidere hadde fått diagnose i amerika. Det er fordi den varierer så mye, og resultatene er så ulike, for ikke å snakke om hva man vet om rosacea, så er det fryktelig lite.

Du bør oppsøke hudlege, men ikke bli overrasket om du blir avist eller sendt hjem med en tube antibiotika krem. (som kun hjelper acne formen av rosacea).

Ofte må man finne ut av dette selv og du kan begynne med disse linkene. Du vil finne masse forslag, støtte og hjelp her.

Ellers ha tålmodighet, og email meg gjerne [email protected] for spørsmål.

http://www.drnase.com (jeg anbefaler sterkt boka).

rosacea-support · Rosacea, more than just a red face !

http://groups.yahoo.com/group/rosacea-support/

Excessive blushing, flushing and sweating forum !

http://www.bfsforum.com/ (til opplysning, flushing er langvarig rødming, gjerne timer, fra sol, varme, stress, kulde osv.)

Lykke til!

P.S. Det kan være en underliggende reaksjon som for eks. lupus, men den er sjelden. Ha også allergi i tankene.

Gjest Satyrius

Kan jeg få email adressa di? Mulig jeg starter et norskt diskusjons forum for oss unormal og hyppig langvarig rødme lidere. De er 3 til av oss (4 i alt).

Gjest (ikke undertegnet)

Kan jeg få email adressa di? Mulig jeg starter et norskt diskusjons forum for oss unormal og hyppig langvarig rødme lidere. De er 3 til av oss (4 i alt).

Takk for all hjelp, men jeg føler at jeg ikke er så plaget som det du skriver. Jeg bare lurte på om jeg har sensitiv hud og derfor burde bruke spesielle kremer. Jeg er ikke kjemperød, men har røde skinner og kan få rød hud når jeg stresser eller når det er kaldt ute og når jeg trener. Jeg er ikke så plaget av dette og det gir meg ikke dårligere selvtillit. Jeg syntes det er bedre å ha litt frisk hudfarge enn å være helt bleik.

Annonse

Gjest Satyrius

Takk for all hjelp, men jeg føler at jeg ikke er så plaget som det du skriver. Jeg bare lurte på om jeg har sensitiv hud og derfor burde bruke spesielle kremer. Jeg er ikke kjemperød, men har røde skinner og kan få rød hud når jeg stresser eller når det er kaldt ute og når jeg trener. Jeg er ikke så plaget av dette og det gir meg ikke dårligere selvtillit. Jeg syntes det er bedre å ha litt frisk hudfarge enn å være helt bleik.

Det er godt. Hvis du ikke allerede har så kan du prøve 99% Aloe Vera, og drikke mye vann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...