Gå til innhold

Msdisniner på blå resept.


Harefrøken

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan du hjelpe oss å bli litt klokere på dette med medisiner til ivf -behandling. Har klippet ut et innlegg fra ufb-forumet hvor ei nå har fått innvilget medisiner på blå resept.

"Hurra!!! til alle/om blåresept

Vel, jeg er _ikke_ gravid, men jeg er veldig glad likevel!! I dag fikk jeg nemlig brev fra trygdekontoret om at jeg _får_ puregon på blå resept!! Søknaden ble sendt for ca 2 uker siden, og jeg var faktisk helt sikker på at jeg kom til å få avslag.

Nå sitter jeg her og er lykkelig, og alt føles mye lettere. Først og fremst fordi det her står svart på hvitt at jeg har en kronisk sykdom - at de anerkjenner min sykdom som en sykdom som fortjener behandling, men selvsagt også pga økonomi. Jeg har pco.

Vedtaket ble gjort med bakgrunn i paragraf 5-14 nr2 i folketrygdloven. Kanskje dette kan være nyttig å vite for andre?

Paragrafen lyder: "Det kan også unntaksvis ytes stønad til kostbare medikamenter som brukes til behandling av kroniske sykdommer som ikke er nevnt i paragraf 9 hvis medikamentet må brukes gjennom lang tid. Behandlingen bør da være instituert på spesialavdeling i sykehus eller spesialklinikk for, eller av spesialist i vedkommende sykdom og bør fortsettee under kontroll av vedkommende som har instituert behandlingen eller av en annen spesialt i vedkommende disiplin [...]"

God helg! :o)

- noona"

Er det en mulighet for alle å søke, eller er dette en feil fra trygdekontoret sin side.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...