happygirl Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Er 6 1/2 mnd gravid og har blitt forkjølet for 3.gang dette svangerskapet. Startet for 1 1/2 uke siden med hodepine, som deretter forsvant. Så ble jeg sår i halsen, dette forsvant også, samtidig som jeg ble tett i nesa. Jobber fullt, og det var alt for mye å gjøre på jobben pga at noen kolleger var på vinterferie og noen var syke. Jeg slet meg helt ut og ble verre og verre. Fredag var jeg skikkelig snørrete og tett. Ut kom en masse gul-grønt snørr i rikelige mengder i flere dager. Lørdag begynte jeg med litt sår hals/bryst og fikk utover ettermiddagen vanskeligheter med å puste. Det gikk bedre når jeg satt enn når jeg lå, så jeg forsøkte å bygge opp med puter i senga. Fikk en veldig hoste, med noe gul-grønt slim. I dag, søndag har jeg en voldsom verking i all muskulatur i kroppen, har ingen matlyst og er veldig slapp. Er fortsatt veldig tett og snørrete og hoster mye. Jeg syns det h øres ut som litt piping/surkling når jeg puster når jeg ligger, men ikke så mye når jeg sitter oppe. Har ikke feber, og får det meget sjelden. Har fått tilbake hodepinen som sitter bak øynene. I tillegg renner øynene. Kan det være bronkitt? Eller bihulebetennelse? Håper på snarlig svar! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43726-hva-feiler-det-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Kjære happygirl, Det er mange av oss som har lignende plager som du beskriver. Gjentatte luftveisinfeksjoner iforskjellige varianter, kombinert med generell slapphet og alt for mye å gjøre. Spesielt i vintertider er dette vanlig. Det er vanskelig å stille opp med gode råd, du har sannsynligvis prøvd det meste. De fleste av disse tilstander er forårsaket av virus, og vi har svært lite å stille opp med mot disse. For generelle betraktninger anbefaler jeg at du leser mitt svar på spørsmålet under ditt (om immunforsvar), problemet er meget nært beslektet. Det er mulig , jeg gjentar mulig (og ikke sikkert) at du har fått noen bakterielle infeksjoner på toppen, som kan påvirkes med antibiotika. Du bør søke lege for å få klarlagt dette. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43726-hva-feiler-det-meg/#findComment-164390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.