anneoganders Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Hei Jeg er en mann på 28 år med mange allergier. Pga stor interesse for hunder, ønsker jeg å vite om jeg reagerer på en spesiell hunderase. Jeg har tatt allergitest senest i 1999 hvor jeg hadde et lite utslag på hund og stort utslag på katt. Er det mulig å teste om man har allergi for denne hunden, hvis man f.eks. fremskaffer hår og spytt prøve fra denne rasen? Og hvordan kan man gå frem for å sjekke dette? Vet du evt. om det finnes hunderaser som er mindre allergifremkallende og evt. hvilke dette er?? Håper på et positivt svar. Med vennlig hilsen Anders 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43733-hundeallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Kjære anneoganders Dette er et spørsmål som regelmessig kommer i denne spalten og jeg må hver gang svare like skuffende for dere: det finnes ingen allergisikre hunderaser. Er man først dyreallergiker og skaffer seg et dyr, som f.eks. en hund, så er sjansene svært store for at man utvikler allergi mot det dyret. Hvor alvorlig allergien vil utvikle seg til å bli er det umulig å spå om - og så lenge det dreier seg om voksne mennesker så må de selv bestemme hvor store sjanser de vil ta. Det går selvfølgelig an å prøve seg og se hvordan det går, men hvis det ikke går så bra så er det ekstra ille å måtte kvitte seg med et dyr man er blitt glad i. Det har ingen hensikt å teste mot spesielle hunderaser og testresultater i seg selv er kun veiledende og gir ikke et absolutt svar. jeg synes alltid det er leitt når jeg må være så pass klar på dette med dyrehold, men slik er det altså. Dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/43733-hundeallergi/#findComment-164632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.