Gå til innhold

liten gutt voldtatt

Anbefalte innlegg

Litt før jul fikk jeg vite at min samboer ble voldtatt en gang på vei hjem fra skole, da han var liten!

Da jeg fikk vite det ville jeg gjerne at vi eller han skulle oppsøke en psykolog, men det ville han ikke. Han ville ikke snakke mer om det. Men jeg fikk lov til å snakke med min mor om det, pga at hun har vært gjennom noe lignenes.

Hun sa at jeg måtte være veldig forsiktig, ikke mase på han. Det var tross alt første gangen han fortalte dette til noen. Så jeg har ikke nevnt på det siden.

Eneste gangen vi snakket om det var en gang vi hadde vært på byen. Og da var det han som tok det opp.

En dag jeg var på jobb like etter jeg fikk vite dette fikk jeg litt problemer, begynte å sjelve og holdt hele tiden på å begynne å gråte. Så jeg dro hjem, men da ble han nesten sint på meg, pluss at han fikk veldig dårlig samvittighet. Prøvde da og fortelle han at det var ikke hans feil(med store bokstaver)!

Han ville liksom ikke høre og siden det har ingen sagt noe mer!

Før jeg fikk vite om det hadde vi hatt en del problemer, han skøyv med liksom vekk fra seg! Men vi var endelig på bedringens vei og har det fortsatt veldig bra!

Hva skal jeg gjøre for at han skal få det bedre med seg selv i fremtiden, uten og mase? Og hva skal jeg gjøre for at han ikke skal tro at jeg har glemt det han fortalte meg den natten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43754-liten-gutt-voldtatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tamila!

Det er kjempeflott at du bryr deg og vil hjelpe kjæresten din! Men jeg synes du skal respektere det han sier om at han ikke ønsker å snakke mer om det. Det verste du kan gjøre er å mase! Det kan kanskje virke som om du er nysgjerrig og vil vite mer om hva som skjedde, selv om du spør i beste mening.

Si heller til ham at du ikke kommer til å ta det opp flere ganger, siden han ikke ønsker det selv, men at han når som helst kan komme til deg og snakke hvis han noen gang vil det.

Du kan jo fortelle ham at det finnes folk som er eksperter på slike overgrep, og hvis han senere finner ut at han ønsker å få bearbeidet det som skjedde, kan jeg formidle kontakt. Det kan være godt å vite at det finnes et tilbud, hvis han en dag ombestemmer seg!

Beste hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43754-liten-gutt-voldtatt/#findComment-164470
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...