Gå til innhold

Salmonella


Gjest Kostus

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på ferie i india på nyåret, og var så uheldig a jeg fikk salmonella. Fikk resept på en kombinasjon av flagyl/noe annet, og det tok knekken på smertene/diareen. Men etter dette har jeg hatt mye luft i magen. Ikke særlig gøy å gå rundt og prumpe hele tiden, så jeg kunne tenke meg å gjøre noe med det. Bør jeg ta noen prøver? hva slags? Noen reseptfrie ting jeg burde prøve? Er allergisk mot Biola og andre melkeproduketer, fått dette anbefalt tidligere.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

mave tarm plager er de mest vanlige komplikasjonene til reiser utenlands når det gjelder medisinske forhold.

disse er det oftest ikke nødvendig å behandle med antibiotika.ofte kan det føre til bærertilstander men som du som pasient ikke ville merke så mye til.luft er et relativt vanlig problem når det gjelder maven uavhengig av om du har hatt salmonella eller ei.du bør jo være litt tilbakeholden med mat som vi vet gir mye luft som f eks kål og kornprodukter.hvis plagene dine ikke gir seg,bør du få en sjekk hos legen din.den vil nødvendigvis bli relativt omfattende hvor man og vil sjekke en avføringsprøve,evnt matallergier etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...