Gå til innhold

SNUS!

Anbefalte innlegg

Hei!

Forumet heter riktignok Røykeslutt, men jeg regner med det omfatter andre nikotinprodukter som f.eks. snus!

For det er snus jeg er avhengig av, og når jeg er på fest røyker jeg. Festrøykinga er grei, men jeg er LEI av å bruke så mye penger på snus, og dessuten er det så sinnsykt usexy. Og dersom jeg slutter å snuse så kanskje jeg slutter med festrøykinga også..

Men skal man gå fram på samme måte når man vil slutte med snus som når man vil slutte å røyke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43812-snus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Det er verre å slutte med snus! Har en venn som begynte med snus når han slutta å røyke. Det gikk greit, helt til han skulle slutt å snuse. Det var i følge ham, helt forferdelig! Men det gikk bra til slutt. Han er fremdeles snusfri. Du må rett og slett være viljefast, tror jeg. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43812-snus/#findComment-167124
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Snusmumrik

Jeg sluttet å røyke for mange år siden og klarte meg helt uten substitutter et helt år, før jeg i en ferieuke prøvde porsjonsnus, bare for å ha noe å kose meg med. Jeg ble helt hekta. Som røyker var jeg egentlig ikke så nikotinavhengig, det var mer kosen og følelsen av å inhalere som jeg var mest avhengig av. Nå er jeg helt og fullt fysisk avhengig av niktin. Jeg får fysiske abstinenser hver gang jeg prøver å kutte ut. Problemet er jo også at det i motsetning til røyken ikke finnes restriksjoner mht hvor og når du kan snuse. Jeg snuser på jobb, på møter - over alt...

Jeg skal prøve å slutte i sommer igjen (i utlandet finnes det jo ikke), jeg tenker at det må jo gå ann, siden jeg klarte å kutte røyken. Det skjedde over en lang periode, og for hver gang jeg prøvde å slutte gikk det lettere- helt til jeg klarte det.

Men det virker ikke som det er noe særlig forskning på snusens skadevirkninger. Hvor skadelig er det egentlig ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43812-snus/#findComment-169995
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest meg igjen

Ja, kan tenke meg at det er verre å slutte med snus, som røykeren sa.. Jeg røyka ukentlig fra jeg var 15 til jeg var 18 1/2, deretter prøvde jeg snus.. Og snusen hadde en langt sterkere effekt på meg enn røyken. Jeg røyka vanlig Prince og Marlboro, og snusa General (ikke portion). Men så oppdaga jeg fordelene med snusen, jeg kan snuse når som helst og hvor som helst. Og i militæret var det en kjempefordel siden røyking i mange sammenhenger ikke var tillatt. I tillegg til at "alle" andre snusa eller begynte med det der, så ble jeg ikke akkurat motivert til å slutte.

Men nå, som i militæret, snuser jeg hele tida. Har gjort det i 4 år nå. Jeg kan gå max 30 minutter uten snus, før jeg må ta meg en ny pris, og den varer i noen timer, som oftest hiver jeg innpå en ny en med en gang jeg har kvitta meg med den gamle. I militæret snusa jeg av og til når jeg sov også!! Så jeg er virkelig avhengig av nikotinen. For når jeg er tom, så tenker jeg på snus hele tiden, til jeg har kjøpt en ny boks og kan endelig slappe av med en "pris".

Og min mening om det er: HELT IDIOTISK!! Så teit å være avhengig av dette illeluktende ekle greiene som i tillegg er dyrt. Og jeg har jo egentlig langt i fra råd til å bruke det heller. Men allikevel føler jeg meg ikke helt motivert til å slutte.. Jeg har aldri prøvd å slutte heller, tror det er på tide snart.. Kanskje jeg skal skrive en kalender over de dagene som jeg har klart å være helt snusfri? Slik at når jeg ser det har gått f.eks. en uke, så kan jeg si til meg selv: "Nå har jeg ikke snusa på 7 dager, ingen vits i å begynne på igjen da".

Wish me luck. Jeg starter i morgen. hehehe :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43812-snus/#findComment-176404
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...