imhotep Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Hei, en kamerat av meg har i over ett år vært plaget av en sterk allergisk reaksjon som førstegang viste seg i Februar i fjor. symptomene var sterkt opphovnet hud i ansiktet og væskende åpne sår både i ansiktet på brystkassen, bak knærne, og nederst på siden av leggene. sårene var ca 10 cm i diameter eller mer, men varierer uten bestemte sykluser eller påvirkninger. min kamerat har allerede sterk pollen allergi mot bjørk og or, og svakere reaksjon mot noen andre plantetyper ifølge siste allergi test ved sykehus. de nevnte symptomene kom derimot i midten av Februar i fjor da det var som kaldest, og symptomene er like sterke på vinteren. ingen av legene han har oppsøkt har kunnet eller villet gi noen diagnose/årsak. min venn begynnte til slutt med kortison behandling da ingenting av salver eller andre remedier hjalp. En venninde av meg fikk omtrent identiske symptomer 6 mndr senere, men de kjenner hverandre ikke og bor i helt forskjellige deler av Oslo. begge bor flere etasjer over trafikken. vi forsøker derfor selvsagt å finne kildene til utslettene allergien. på forhånd takk for all respons -nn 0 Siter
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 1. mars 2002 Skrevet 1. mars 2002 Kjære imhotep Dette høres ut som en komplisert sykehistorie, og det ville være helt galt av meg å komme med forslag til løsninger på hva dette kan være. Her må vennene dine stole på legene de har kontakt med og for all del følge opp behandling og råd. Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.