kre Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Hei, jeg har en sønn på 16 mnd som har allergi mot melkeprotein og egg. Legene har også sagt at jeg må holde han unna fisk, jorbær, skjokolade og sitrus, da dette er kryssallergier. Det jeg lurer på er; vi har hund. Jeg vil nødig kvitte meg med henne. Hva er sjansen for at sønnen min vil utvikle allergi mot hunden? Jeg har hørt at barn som vokser opp med dyr sjeldnere blir alergisk ovenfor dyr. Er det sant? 0 Siter
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 1. mars 2002 Skrevet 1. mars 2002 Kjære kre Det er nok store muligheter for at sønnen din kan utvikle allergi mot hund - allergi utvikler seg gjerne fra eksem og matvareallergier mot luftveisallergier. det er selvfølgelig ikke 100 % sikkert at det går slik, men som sagt er det nok dessverre store muligheter. At barn som vokser opp med dyr er mindre allergiske enn andre er en hypotese som på ingen måte er bevist. Dessuten er sønnen din allerede allergisk og da gjelder det nok ganske sikkert ikke. Dessverre. Om du skal kvitte deg med hunden din eller ikke er en sak du bør rådføre deg med legen din om. Det er selvfølgelig av betydning hvordan dere bor, om hunden for det meste er ute og også hvor langt allergien til sønnen din er kommet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.