Gå til innhold

Feil i journalen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen vits å be de forandre på det? Står jeg er paranoid fordi jeg ikke vil ha generisk bytte av seroquel, det er feil. Har jo forklart det flere ganger. 

Fortsetter under...

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det noen vits å be de forandre på det? Står jeg er paranoid fordi jeg ikke vil ha generisk bytte av seroquel, det er feil. Har jo forklart det flere ganger. 

Det er fordi virkningen var ulik, ikke sant? Jeg hadde bare latt det stå, ikke orket å bruke energi på det fordi det får ingen konsekvenser for deg. I perioder på ditt verste oppleves du som paranoid slik at det er ikke noe nytt sånn sett, men det er feil, jeg er enig med deg.

Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Det er fordi virkningen var ulik, ikke sant? Jeg hadde bare latt det stå, ikke orket å bruke energi på det fordi det får ingen konsekvenser for deg. I perioder på ditt verste oppleves du som paranoid slik at det er ikke noe nytt sånn sett, men det er feil, jeg er enig med deg.

Ja det er derfor, virkningen er ulik. Takk for at du er enig med meg. Det virker som han psykiateren skriver alt mulig, og ikke alt er rett heller. Som at jeg er psykotisk, sykepleieren har jo sagt flere ganger at jeg ikke er det. Jeg kommuniserer greit. 

Skrevet

Skjønner det, men uavhengig av det er det svært sjelden det kommer noe godt ut av å lese sin egen journal. Det er en ting jeg anbefaler at folk ikke gjør. Det er jo bare legens notater uansett, og stort sett bare han selv som leser det. Det gir bare opphav til spørsmål og tidsbruk.

Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Skjønner det, men uavhengig av det er det svært sjelden det kommer noe godt ut av å lese sin egen journal. Det er en ting jeg anbefaler at folk ikke gjør. Det er jo bare legens notater uansett, og stort sett bare han selv som leser det. Det gir bare opphav til spørsmål og tidsbruk.

Ok. Ja det er bare hans tanker, sant det men det handler om meg. Jeg må følge med på hva de tror om meg, føler jeg har kontroll da. De skriver ulikt psykiateren og sykepleieren,men det er jo sykepleieren jeg har med å gjøre. Ser ikke psykiateren så ofte da. 

Skrevet
45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er derfor, virkningen er ulik. Takk for at du er enig med meg. Det virker som han psykiateren skriver alt mulig, og ikke alt er rett heller. Som at jeg er psykotisk, sykepleieren har jo sagt flere ganger at jeg ikke er det. Jeg kommuniserer greit. 

Nå ville jeg nok heller hørt på psykiateren og ikke sykepleieren når det gjelder diagnostisering.

Annonse

Skrevet
1 minutt siden, gråstein skrev:

Nå ville jeg nok heller hørt på psykiateren og ikke sykepleieren når det gjelder diagnostisering.

Det er jo sykepleieren som er min hovedbehandler?

Skrevet
21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jo sykepleieren som er min hovedbehandler?

Det er psykiateren som er eksperten og som innehar kompetansen til å sette diagnose.

Skrevet
5 minutter siden, gråstein skrev:

Det er psykiateren som er eksperten og som innehar kompetansen til å sette diagnose.

Ok. Men virker som de er litt uenige da. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men virker som de er litt uenige da. 

Du kan be om kopi av din journal. Du kan også be om endring/sletting av journal. Hvis du er pasient på Oslo Universitetssykehus kan du selv gå inn på minjournal og be om endring/sletting av journal. De har egne meldingsbokser for det. Dersom den ikke blir endret, kan du føye til at du er uenig i det og det. 

Anonymkode: 71764...d76

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan be om kopi av din journal. Du kan også be om endring/sletting av journal. Hvis du er pasient på Oslo Universitetssykehus kan du selv gå inn på minjournal og be om endring/sletting av journal. De har egne meldingsbokser for det. Dersom den ikke blir endret, kan du føye til at du er uenig i det og det. 

Anonymkode: 71764...d76

Ja har sagt at jeg ikke alltid er enig i hva som står der, virker ikke som det vil skje noen forandring for det. Men mulig jeg må være tydeligere. 

Skrevet
På 24.1.2018 den 17.50, stjernestøv skrev:

Hvis du har begrunnet kravet om å unngå generika med påstander om hjernechipping, tankekontroll, Illuminati og aliens har forfatteren av journalen sitt på det rene:)

Skrevet
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Hvis du har begrunnet kravet om å unngå generika med påstander om hjernechipping, tankekontroll, Illuminati og aliens har forfatteren av journalen sitt på det rene:)

Ikke i dette tilfellet ;) Men har snakket om sånt også, som jeg ikke snakker med andre om. Går med mange tanker alene i grunn. Men tenkte jeg skulle slutte å snakke med dem om det og, det er jo ikke noen vits i det. Vet jo hvordan de tolker det da. 

Annonse

Skrevet

Det er ofte for mye feil til å bry seg med synes jeg. Enkelte gir seg aldri med tucklinga si.😊

Anonymkode: af9aa...8c7

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ofte for mye feil til å bry seg med synes jeg. Enkelte gir seg aldri med tucklinga si.😊

Sant. Det er vel ikke skrevet for å imponere meg heller går jeg ut ifra. 

Skrevet

Jeg er veldig i tvil om ikke en sånn vanlig legejournal ikke er veldig uforbindtlig igrunnen. Er veldig i tvil. Det er jo ikke som et tinglyst dokument. Tenk bare på historien om Hamsun. Man tenker jo mye annerledes i dag om så mye i rettsystemet og ellers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...